Cererea puternica pentru masinile de teren a determinat cresterea vanzarii de vehicule ale Mercedes Car Group, filiala producatoare de masini de lux a DaimlerChrysler AG, cu 3,2%, pana la 1,26 de milioane de unitati in 2006, informeaza NewsIn.

Constructorul americano-german de automobile a anuntat, vineri, ca principala marca de lux, Mercedes-Benz, a inregistrat o crestere de 6,5%, pana la un record de 1,15 milioane de unitati anul trecut, in timp ce livrarile pentru modelele spatioase, precum M, R, GL si G-Class au crescut cu 86%.

Aceasta crestere a compensat scaderea cu 17,5% a vanzarilor pentru modelul de marime medie C-Class, precum si scaderea cu 7,3% a vanzarilor pentru E-Class inregistrate anul trecut.

"In 2006, Mercedes-Benz a sarbatorit cel mai de succes an din istorie", sustin reprezentantii companiei, intr-o declaratie, pastrandu-si optimismul, cu toate ca este probabil ca rivalul BMW AG sa ramana cel mai mare producator de masini de lux mondial.

Citeste si:

O scadere a cererii pentru modelul Smart al Mercedes Car Group a dus la o reducere cu aproape 22% a vanzarilor de masini de talie mica ale Mercedes in 2006, pana la 112.100 de masini, dupa eliminarea completa a modelului ForFour, in aceasta vara si inaintea relansarii, in 2007, a modelului original ForTwo.

"Am vandut mai multe masini ForTwo in 2006 decat planuisem initial", a declarat un purtator de cuvant al Smart. Productia pentru prima generatie de vehicule ForTwo s-a incheiat la sfarsitul lui noiembrie si, dupa o perioada de reconfigurare, Smart a inceput sa construiasca, saptamana aceasta, o versiune noua, in uzina Hambach, din regiunea frantuzeasca Lorraine.

Modelul de noua generatie de Smart, prevazut cu usa in spate, va putea fi comandat incepand cu jumatatea acestei luni iar pretul acestuia a fost estimat la 9.500 de euro (12.450dolari), iar atat versiunea obisnuita cat si cea Cabrio vor ajunge in majoritatea saloanelor auto europene in aprilie.Compania va incepe, din 2008, sa comercializeze acest model economic si in Statele Unite.