"Consiliul de conducere a cerut managementului sa sporeasca prezenta internationala a grupului", a declarat presedintele grupului, Thierry Peugeot la intrunirea anuala cu actionarii, adaugand ca firma urmareste sa devina cel mai profitabil grup auto din Europa.

"China, Rusia si Mercosur sunt regiuni cu prioritate", a adaugat Peugeot.

Presedintele Thierry Peugeot este un descendent al familiei ce detine 45% din voturi si 30% din actiunile grupului.

Luna viitoare, Peugeot Citroen va demara oficial constructia unei uzine in Kaluga, la 180 km sud-vest de Moscova, investitie ce se ridica la 300-350 milioane euro.

Compania japoneza Mitsubishi Motors a anuntat luna aceasta ca infiinta o companie cu capital mixt cu Peugeot Citroen pentru a construi la Kaluga autoturisme 4X4, dar si alte modele.

Mitsubishi produce modelele Citroen C-Crosser si Peugeot 4007 pentru grupul francez, dupa modelul Land Cruiser.

Autoturismele sunt produse in prezent in Japonia, insa vor fi in curand fabricate la fabrica Mitsubishi din Borne, in sudul Olandei.

Citeste si:

Peugeot Citroen cauta un al doilea loc pentru fabricarea unei noi fabrici, fiind analizate Ucraina, Polonia, Romania si Turcia.

Grupul francez si-a inchis fabrica din Marea Britanie in 2007.

Rivalii de la Renault au achizitionat 25% din compania AvtoVAZ, producatoare a marcii Lada, din Togliati, Rusia, urmarind sa sporeasca capacitatea de productie pentru modelele Renault, Lada, Logan si Nissan.

Directorul executiv Christian Streiff nu a fost prezent la intrunire, dupa ce saptamana trecuta a fost dus la spital in urma unor probleme nespecificate de sanatate.

Peugeot Citroen doreste sa scoata pe piata din Europa 29 de modele noi pana in 2010, si sa sporeasca vanzarile cu 300.000 unitati pe an, in timp ce in afara Europei grupul urmareste o sporire de 400.000 unitati pe zi pana in 2010.

Grupul francez urmareste sa devina cel mai puternic producator de autoturisme din Europa, avand o tinta pentru marja operationala de 5,5-6% pana in 2010, si de 3,5% pentru anul 2008.