Potrivit acelorasi surse, in paralel cu aprecierile optimiste pentru fabrica din Serbia, grupul Fiat a renuntat la planurile de dublare a productiei la fabrica din Sicilia. Directorul executiv al Fiat, Sergio Marchionne a precizat ca grupul a incercat perfectarea unui acord similar cu cel din Serbia si in cazul fabricii Termini Imerese (n.r. fabrica din Sicilia), pentru a spori capacitatea de productie de la 80.000 de unitati la 200.000 de unitati, insa in decursul unui an de zile nu au fost stabilite bazele acestui acord.

Potrivit cotidianului Corriere della Sera, citat de autonews.com, problemele in cazul fabricii din Sicilia sunt legate mai degraba de autoritatile publice si infrastructura, decat de frecventele, dar totodata scurtele greve ale angajatilor uzinei.

Pe de alta parte, prin acordul incheiat la sfarsitul lunii aprilie de Fiat cu guvernul sarb, fosta uzina Zastava va deveni singura fabrica ce va produce noul model Fiat minicar, au declarat, la acel moment, pentru Automotive News Europe, surse apropiate planurilor de dezvoltare ale companiei italiene.

"Vom incepe activitatile industriale la fabrica Zastava in al treilea trimestru al acestui an", a declarat directorul executiv al Fiat, Sergio Marchionne, pentru Corriere della Sera.

Citeste si:

Grupul Fiat si Ministerul Economiei si Dezvoltarii Regionale din Serbia au semnat, in luna aprilie, un memorandum de intelegere pentru crearea unei noi companii ce va prelua societatea Zavodi Crvena Zastava, situata la 140 de kilometri sud-est de capitala Serbiei, Belgrad. In cadrul noii companii create, Fiat va detine majoritatea portofoliului de actiuni si va fabrica aici noi modele low-cost, in cadrul programului B-compact, incepand cu anul 2010 pe pietele din Europa centrala si de est. De altfel, Zastava are deja un acord incheiat cu Fiat, pentru asamblarea vechiului model Punto, care este comercializat sub numele de "Zastava 10" in Serbia, tarile invecinate din Balcani, precum si pe piata ruseasca.

Fiat va investi 700 de milioane de euro pentru modernizarea uzinei Zastava din localitatea Kragujevac, in timp ce guvernul sarb va contribui cu 200 de milioane de euro, proveniti din scutiri de taxe si alte stimulente, a anuntat constructorul italian in cadrul unei conferinte comune de presa, organizata la Belgrad.

Compania Fiat intentioneaza ca pana la finalul anului 2009 sa ajunga la o productie de 200.000 de unitati la uzina din Kragujevac, iar din 2010 se intentioneaza creseterea capacizatii la 300.000 de unitati, ca urmare a intrarii pe linia de productie a modelelor B-compact. Primul model Fiat ce va fi produs in Serbia va fi Topolino, similar modelului cu doua locuri lansat in anul 1936. Noul model va fi construit pe acceasi platforma folosita si la Fiat 500 si Panda, insa va fi mai scurta cu 3.150 milimetrii. Noul Topolino va avea patru locuri si va fi lansat la sfarsitul anului viitor. Mai mult, Fiat vrea sa lanseze in anul 2010 si varianta imbunatatita a modelului Topolino, pentru marca Lancia.