Intrebat daca Ministerul Mediului si Padurilor are o strategie prin care sa impiedice proprietarii de masini sa isi mai inmatriculeze autoturismele in Bulgaria, din cauza taxelor prea mari pe care ar trebui sa le achite in Romania, Laszlo Borbely a spus: "Sper sa se inmatriculeze cat mai multe masini in Romania. In acest sens noi suntem in discutii in ceea ce priveste taxa pe poluare si vom modifica aceasta taxa. Vom fi probabil in masura sa dam informatii suplimentare in luna octombrie".

Borbely sustine ca proprietarii masinilor vechi vor fi nevoiti, probabil, sa plateasca o taxa de poluare mai mare decat detinatorii de autoturisme noi, scrie Mediafax.

"Eu am sa merg pe principiul poluatorul plateste. Deci nu avem nevoie de masini second-hand in Romania care sa fie aduse si dupa aceea sa mai si dam bani ca sa le casam. Probabil ca vom avea o taxa mai mare pentru masinile vechi si care polueaza mai mult si vom analiza taxa in ceea ce priveste masinile noi, care sunt mai performante, care sunt Euro 5. Putem da mesaje clare, probabil in luna octombrie”, a mai precizat ministrul Mediului, care s-a aflat intr-o vizita la fabrica Ford din Craiova.

Guvernul a decis, la sfarsitul lunii aprilie, constituirea unui grup de lucru interministerial care sa analizeze eventuale modificari la taxa de poluare auto.

Citeste si:

Taxa auto a fost introdusa de Guvern in luna aprilie 2008, fiind calculata in functie de datele tehnice ale fiecarei masini in parte, pe baza capacitatii cilindrice si emisiilor de dioxid de carbon.

Pe fondul cresterii numarului de masini second-hand importate, Guvernul a decis, in luna decembrie 2008, ca taxa de poluare auto perceputa la achizitia masinilor noi sa fie suspendata incepand cu 15 decembrie 2008, pana la sfarsitul lunii decembrie 2009, pentru vehiculele Euro 4 cu motorizari de pana la 2.000 centimetri cubi inmatriculate pentru prima data in Romania si in Uniunea Europeana. Exceptia a fost ridicata la inceputul acestui an.

Guvernul estimeaza ca va colecta in acest an din taxa de poluare pentru autovehicule o suma totala de 1,65 miliarde lei, un nivel similar prognozei pentru 2009, dar cu peste un miliard de lei mai mult decat incasarile efective inregistrate pana la sfarsitul anului trecut.