Leadership - managerul care are aceasta calitate da dovada de aptitudini deosebite in conducerea membrilor echipei sale in vederea atingeriiobiectivelor organizatiei si ia deciziile potrivite la momentul oportun. Management inseamna sa faci lucrurile corect, leadership inseamna sa faci lucrurile potrivite.

Planifica si deleaga - un bun manager are viziune si abilitatea de a intelege capacitatile membrilor echipei sale. Cunoscand toate acestea, managerul poate sa programeze sarcinile si sa delege oamenii potriviti pentru realizarea acestora in perioada de timp impusa.

Isi cunoaste bine domeniul de activitate – un manager profesionist cunoaste bine domeniul in care activeaza si este increzator in cunostintele sale. Managerul cu astfel de calitati ia decizii rapide potrivite si are calitatea de a gandi “outside the box”.

Citeste si:

Fixeaza obiective clare - angajatii trebuie sa cunoasca intotdeauna asteptarile managerului de la ei. Una dintre cele mai simple moduri de a realiza acest lucru este prin setarea unor obiective clare pentru fiecare angajat intr-o perioada determinata. Apoi le evalueaza activitatea si stabileste forme de imbunatattire a acesteia.

Apreciaza reusitele - un bun manager recunoaste imediat liderii, atunci cand acestia indeplinesc cu succes o sarcina sau arata initiativa in rezolvarea unei probleme. Managerul ii felicita pentru sarcina dusa cu bine la final. Aceasta atitudine este importanta in contextul in care multi angajati nu se simt motivati doar de bani, au nevoie si de aprecieri. Managerii buni stiu ca angajatii vor recunoastere permanenta atunci cand au reusite.