Peste jumatate dintre tinerii studenti romani, respectiv 52%, vor sa inceapa propria afacere in urmatorii doi ani, iar 57% ar prefera sa fie antreprenori si nu manageri intr-o companie. In acelasi timp, 56% dintre tineri considera oportun sa devina antreprenori dupa acumularea de experienta profesionala.

In ceea ce priveste implicarea in munca, 97% dintre tineri sunt dispusi sa munceasca din greu pentru a obtine ceea ce isi doresc, iar 86% sunt dispusi sa isi asume riscuri in acest sens. De asemenea, majoritatea respondentilor considera viziunea ca fiind cea mai importanta calitate a unui antreprenor de succes, urmata de motivatie, pasiune si capacitatea de a inova.

De altfel, tinerii au si cateva modele in mediul antreprenorial. Cea mai mare notorietate ca antreprenor o detine Ion Tiriac, urmat de Marius Ghenea, antreprenor in serie si business angel, si Dragos Anastasiu (Eurolines). In cazul antreprenorilor straini, Steve Jobs este devansat ca notorietate de Bill Gates in randul tinerilor romani.

Pregatirea academica a antreprenorilor

In legatura cu educatia antreprenoriala, 38% dintre tinerii studenti romani spun ca educatia si pregatirea antreprenoriala s-au imbunatatit intr-o oarecare masura in ultimul an in universitatea lor, iar 48% dintre ei au luat contact cu profesionisti din domeniul studiat in cadrul universitatii. Cu toate acestea, 44% dintre studentii intervievati spun ca universitatea pe care o urmeaza ii pregateste intr-o masura medie pentru a deveni antreprenori.

Citeste si:

Cele mai importante trei masuri care ar sustine universitatea in dezvoltarea spiritului antreprenorial in perceptia studentilor ar fi: simulari de tipul creeaza si administreaza propria afacere, stagii de practica in companii antreprenoriale si cursuri de educatie antreprenoriala.

Cum vad tinerii esecul in afaceri

Daca doar 5% dintre antreprenorii romani respondenti considera ca esecul in afaceri este in societatea romaneasca perceput ca prilej de invatare, tinerii studenti sunt mult mai optimisti. 22% dintre ei considera esecul in afaceri o oportunitate buna de a invata.

Tot tinerii sunt mai optimisti decat antreprenorii consacrati in privinta mentalitatilor romanesti: 47% considera ca spiritul antreprenorial este sustinut de mentalitatile si valorile locale, fata de doar 35% dintre antreprenori care considera acelasi lucru.

Studiul, realizat de EY Romania in parteneriat cu Academia de Studii Economice din Bucuresti, se bazeaza pe raspunsurile a 765 studenti, majoritate aflati in an terminal la facultati cu profil economic.