O modalitate din ce in ce mai populara de a construi ceva al tau si de a-ti asigura un venit bun, fara sa depinzi de altcineva este de a face bani online. Daca esti incepator in lumea vanzarilor online si in cautare de a face bani in acest mod, insa ai un buget mic de pornire, Entrepreneur.com iti ofera o lista cu cinci pasi care sa te ajute, sa iti ofere un start si sa te ghideze spre succes.

5 pasi pentru a face bani online

1. Asigura-te ca obtii feedback pentru ceea ce vrei sa vinzi, inainte de lansarea produsului

Nu te baza pe afirmatiile oferite de familie si prieteni pentru a te asigura ca ai un produs sau un serviciu de calitate si care iti poate aduce bani. Sunt sanse mari ca acestia sa priveasca lucrurile intr-un mod subiectiv, fiind atasati emotional si sa iti sustina fiecare idee ca fiind cel mai bun lucru.

Obtine validarea produsului de la potentiali clienti care nu se afla in cercul tau social si care iti vor oferi exact feedback-ul de care ai nevoie, iar cea mai buna modalitate este sa faci o campanie de crowdfunding. Este un concept implementat initial in Statele Unite, prin care antreprenorii isi expun pe o platforma online un proiect sau o idee de afacere. Acestea sunt insotite de argumente care sa dovedeasca celor care ar putea sa le sustina financiar ca sunt importante, ca le-ar putea fi de folos si ca merita sprijinul lor, iar acestia din urma vor oferi o anumita suma de bani. Printre cele mai folosite platforme de crowdfunding sunt Kickstarter sau Indiegogo. In Romania conceptul a aparut in urma cu 3 ani, existand in prezent cateva site-uri de profil cum ar fi: Crestemidei.ro, Multifinantare.ro, We-are-here.ro .

2. Fa-ti un site web

Este foarte important sa ai un site, nu doar pentru motivul evident de a avea ceva la care sa se raporteze clientii, dar in acest fel construiesti amprenta digitala a brand-ului tau. In primul rand, trebuie sa folosesti un sistem de administrare a continutului sau CMS (Content Management System), o aplicatie software destinata sa creeze si sa intretina un site web. Mai exact, este o modalitate usoara prin care utlizatorul isi poate controla, crea, edita, publica si cauta diferite tipuri de medii digitale si texte electronice. Cele mai populare sisteme de gestionare sunt Joomla si Wordpress.

In functie de sfera de activitate, publicul tinta, ce servicii vrei sa oferi, pe ce piata actionezi (nationala sau internationala) alege-ti numele de domeniu si extensia. Exista doua tipuri de nume de domenii, anume cele care urmeaza sa fie un brand sau cele care contin cuvinte cheie reprezentative pentru ce ai tu de oferit. Iit poti cumpara si inregistra domeniul de pe DHost sau RoTLD.

3. Cunoaste-ti domeniul de activitate si concurenta

Studiaza foarte bine domeniul in care vrei sa patrunzi, potentialii vizitatori sau clienti dar si celelalte site-uri concurente. Foloseste instrumente de cercetare precum Google Alerts (pentru mentionari de branduri si cuvinte cheie) Google Trends (pentru a vedea statistici ale cautarilor pentru anumite cuvinte si expresii din diferite domenii) sau Google Analytics (pentru a monitoriza traficul si sursele sale).

4. Fa-ti un plan de actiune

Stabileste-ti un target de la inceput, in functie de banii de care dispui, nisa pe care activezi, continutul pe care il oferi. Fa-ti un plan cat mai detaliat pentru a vedea cum poti ajunge la suma pe care ti-o doresti in primul an si foloseste-te de retelele de socializare precum Facebook, Twitter sau LinkedIn pentru a-ti cunoaste mai bine publicul, clientii si a te promova.

5. Fa cat poti de mult tu insuti.

Mentalitatea DIY (“do it yourself”) este cea care te va ajuta intr-un final sa realizezi tot ce ti-ai propus si iti va permite sa controlezi intregul proces de construire a unui brand. Pentru a fi capabil sa detii o afacere si un site online trebuie, in primul rand, sa studiezi pentru a avea anumite cunostinte, sa te implici si sa discuti cu cei care au deja experienta si au construit afaceri online de succes.


Foto maine:
online, Shutterstock