Atitudinea este totul - o atitudine pozitiva devine contagioasa, la fel ca si una negativa.

Tuturor ne sunt cunoscuti angajatii nesuferiti, morocanosi, care strica dispozitia tuturor celorlalti, cei care te fac sa ii eviti cand ii intalnesti. Daca vrei sa fii cat mai dorit in companie, comportamentul tau trebuie sa se situeze la polul opus.Iar acest lucru il poti face amuzandu-i pe colegi, punandu-le un zambet pe chip, ascultandu-le povestile si interesandu-te despre ei. Gaseste umorul in situatiile complicate de la birou si fii de ajutor colegilor, scrie Business Insider.

Implica-te in sudarea echipelor - este esential sa colaboram cu succes cu colegii nostri si sa impartasim idei. Daca nu reusesti sa stabilesti o legatura cu colegii de munca, nici nu ti vei putea asigura acel job pe termen lung.

Efortul de a forma o echipa din colegii tai este elementul care te poate ajuta sa devii indisponibil la locul de munca. Fii o persoana care ajuta la crearea de legaturi si care ii ajuta pe ceilalti sa gaseasca elementele pe care le au in comun.

Citeste si:

Gandeste in ansamblu si intuieste - angajatii considerati cei mai valorosi din companii sunt cei care nu doar solutioneaza problemele, ci sunt acele persoane care reusesc sa anticipeze situatiile dificile, inainte ca acestea sa se intample si vin cu solutii. Aceasta abilitate ii impresioneaza si ii incanta pe superiori.

Ajuta-ti colegii, nu ii sabota - o mare parte dintre angajati cauta tot timpul sa stea in calea celor care vor sa avanseze si sa ii incurce. Devii un angajat valoros pentru compani atunci cand stii sa iti incurajezi si sa iti sustii colegii, potrivit publicatiei Inc.com.

Stii ca avansul tau inseamna avansul companiei - in orice pozitie este mai mult loc pentru a avansa decat prin cunostintele acumulate in munca de zi cu zi. Angajatii isi adauga valoare cand reusesc sa creasca asa incat avansul lor sa duca si la evolutia companiei in care activeaza.

Rezolvi conflictele - locul de munca se poate dovedi un mediu stresant, iar de multe ori oamenii tind sa canalizeze acest stres asupra altor colegi. Un angajat se poate diferentia daca reuseste sa dizolve starea de conflict si sa ii faca pe oameni sa revina la sentimente pozitive.

Sursa foto: angajatul lunii, Shutterstock