Dorinta de a prelua afacerea creste usor la cinci ani dupa absolvire, cand 4,9% dintre respondenti afirma ca intentioneaza sa preia afacerea familiei.

Peste 750 de universitati din 34 de tari au fost implicate in derularea studiului „Coming home or breaking free?”, completandu-se in total peste 109.000 chestionare.

“Conform raspunsurilor inregistrate in cadrul Barometrului, 69% dintre liderii care conduc afaceri de familie in Romania, cu vanzari de peste 1 milion euro, considera ca tinerii membri ai familiei trebuie sa lucreze intre 3-5 ani in afara businessului, inainte de a se alatura acestuia. Acest rezultat indica, pe de o parte, dorinta antreprenorilor ca urmatoarea generatie sa acumuleze experienta relevanta in afara business-ului de familie inainte de a se dedica acestuia, dar poate fi si o confirmare a interesului scazut al tinerilor de a succede la conducerea afacerii de familie imediat dupa finalizarea studiilor”, a explicat Alexandru Lupea, partener si strategic growth markets leader, EY Romania.

Citeste si:

In contextul actual, provocarea liderilor actuali ai afacerilor de familie este sa canalizeze motivatia si interesele membrilor familiei spre cresterea businessului.

"Una din doua afaceri de familie reuseste sa faca tranzitia la a doua generatie de lideri si doar una din cinci reuseste tranzitia la a treia generatie. De multe ori succesiunea esueaza nu din cauza lipsei de potential a business-ului, ci din cauza lipsei de comunicare in familie si a pregatirii insuficiente a succesorilor. De asemenea, pe masura ce familiile se dezvolta si interesele membrilor lor se diversifica, scopurile potentialilor urmasi nu mai coincid cu cele ale fondatorilor. Provocarea pentru liderii actuali ai afacerilor de familie este sa canalizeze motivatia si interesele membrilor familiei spre cresterea businessului, in acelasi timp oferindu-le experientele necesare atat in cadrul ei cat si in afara afacerii pentru a-i pregati pentru succesiune", a explicat Bogdan Ion, country managing partner, EY Romania.