Astfel, pe parcursul anului trecut, cele mai multe dintre companiile care au apelat la programe de teambuilding au provenit din domenii precum automotive, banking si IT.

Spre deosebire de 2014, anul trecut a crescut ponderea firmelor din healthcare, servicii, productie, retail si gas&oil

O alta schimbare notabila fata de anii precedenti este prezenta tot mai numeroasa a companiilor mici si mijlocii care au apelat la servicii de teambuilding.

“Firmele mai mici au inteles ca, pentru a dezvolta relatiile interumane, comunicarea si spiritul de echipa, nu sunt suficiente «team drinking-urile». Jocurile si exercitiile dintr-un teambuilding ii pot face pe participanti sa constientizeze problemele sau atuurile pe care ei le au in cadrul unei echipe. Spre deosebire de oamenii din companiile foarte mari, angajatii firmelor mici si medii nu au fost supusi unor zeci de programe de tembuilding si nu sunt reticenti in a se implica in astfel de activitati. Nu dau ochii peste cap si spun ca deja stiu tot ceea ce vrei sa-i inveti”, spune Petru Pacuraru, managing partner si trainer al Human Performance Development International (HPDI).

Teambuilding extrem: singuri in padure fara hrana si capcane la tot pasul

Valea Prahovei, in special Poiana Brasov, si litoralul raman in topul destinatiilor preferate de clientii care apeleaza la programe de teambuilding. In comparatie cu anii trecuti, in 2015, s-au inregistrat mai multe cereri pentru statiunile de pe Valea Oltului, in timp ce teambuildingurile in strainatate au fost la polul opus.

De asemenea, cele mai multe companii au ales activitatile in aer liber.

“Majoritatea participantilor isi doresc activitati care presupun un nivel mai ridicat de efort fizic, deoarece munca lor este una sedentara. In plus, activitatile outdoor scot adesea participantii din zona lor de confort si descopera, astfel, foarte multe lucruri despre ei si despre colegii lor”, mai spune Petru Pacuraru.

In cazul HPDI, cele mai solicitate programe au fost E-Hunters si Game of Thrones, dar au existat si participanti care au ales activitati in care si-au testat cu adevarat limitele, precum Bootcamp si Survivor. In cadrul acestor programe, cei implicati se trezesc la 5 dimineata, isi instaleaza tabara in padure si au de parcurs un traseu cu capcane. In plus, nu se intorc la masa de pranz, ci sunt nevoiti sa-si procure singuri hrana.

Manager de teatru sau de muzeu pentru o zi

In 2015, HPDI a organizat 65 de teambuildinguri, la care au participat peste 4.000 de persoane. In urma acestor programe, HPDI a obtinut incasari in valoare totala de 260.000 de euro.

Anul trecut, companiile autohtone au cheltuit, in medie, 65 de euro per angajat, o suma in crestere cu 22% fata de 2014

Pentru 2016, HPDI isi va dezvolta reteaua regionala si va lansa o noua serie de programe integrate de teambuilding, axate in special pe hi-tech si simulari de business.

Citeste si:

“Cand spun simulari de business, nu ma refer la crearea unui mediu virtual, ci, efectiv, participantii se vor ocupa de gestionarea unui muzeu, a unei cafenele sau a unui teatru. O alta activitate ar fi organizarea si promovarea unui eveniment de catre participanti”, completeaza managing partner-ul HPDI.

HPDI anticipeaza incasari mai mari in 2016, odata cu dezvoltarea regionala si extinderea gamei de programe. “Anul acesta va fi unul surprinzator, am debutat deja in forta, asadar suntem indreptatiti sa ne gandim la o cifra de afaceri de peste 600.000 de euro, peste 6.000 de participanti si 100 de programe”, estimeaza Petru Pacuraru.

Infiintata in 2001, compania Human Performance Development International furnizeaza solutii de leadership si dezvoltare a resurselor umane prin programe de training, coaching si teambuilding.

Cei mai mari jucatori din piata de training sunt Ascendis, Trend Consult, Equatorial (Achieve Global), Dale Carnegie Training Romania, Qualians, Hart Consulting, Accelera.

Sursa foto: Alex Brylov, Shutterstock