Cu totii am auzit povesti despre angajati care sunt foarte buni in domeniul in care activeaza, sunt promovati pe o pozitie de top management si ajung in final practic sa se lupte pentru a supravietui pe o astfel de pozitie datorita faptului ca rolul obtinut este cu totul diferit.

Din pacate, potrivit unui nou studiu realizat in Statele Unite, aceste povesti devin deseori realitate.
Aproape un sfert dintre noii manageri (23%) sunt efectiv formati pentru a prelua o functie top
management si a-si asuma rolul de lider, subliniaza studiul realizat Right Management.

Realizat in randul a 656 de profesionisti in resurse umane din America de Nord, studiul a aratat ca in timp ce organizatiile asigura sedinte de coaching angajatilor ca o parte a strtegiei de dezvoltarea initiativei de leadership, acestea s-au axat in mod normal numai pe cateva persoane.

Doar 3 din 10 lideri „in curs de dezvoltare” sau vice-presedinti, director si manageri au urmat sedinte de coaching, ajungand astfel la un procent de 35% din numarul total al membrilor din conducerea companiei.

In timp ce organizatiile considera ca a asigura sedinte de coaching reprezinta o buna modalitate de a oferi valoare companiei si de a-i dezvolta pe angajati care ocupa pozitii de lider, aceste sedinte nu sunt oferite in mod frecvent noilor manageri, viitori lideri la randul lor”, sustine Steve Cohen, vice presedinte al proiectului global de management, „Right Management's leadership consulting practice”, al companiei americane de consultanta Right Management.

Citeste si:

Acesta a adaugat ca majoritate noilor lideri reusesc sa avanseze in cariera datorita aptitudinilor tehnice pe care le stapanesc foarte bine, neavand in mode necesar aptitudinile de leadershp necesare pentru a atinge succesul in pozitii de top management.

Astfel, noii lideri si manageri au nevoie coaching si training pentru a invata sa gandeasca strategic , sa conduca si sa gaseasca noi provocari pentru subalternii sai.

„Acestia sunt practic viitorii lideri ai organizatiilor. Companiile inteligente isi folosesc resursele tocmai pentru a dezvolta acesti angajati si se asigura ca pe viitor vor asigura succesul organizatiei”, a adaugat Steve Cohen.

Potrivit acestuia, noii lideri nu au nevoie de coaching pentru a-si dezvolta aptitudinile tehnice, ci mai degraba sa fie ghidati in felul in care trebuie sa ii trateze pe cei din jurul lor.