IKEA are incepand cu 2010 un land acquisition manager care prospecteaza in acest moment piata, compania fiind interesata de achizitia de terenuri in mai multe localitati, in tara si in Bucuresti. Suprafata necesara construirii unui magazin IKEA este de minim zece hectare.

”Urmarim 20 de parametri ce trebuie cu totii sa fie indepliniti, intre care: densitatea populatiei, nivelul mediu al veniturilor, influentele culturale, distributia pe categorii de varsta si nivelul educatiei. Imediat ce va exista un pas nou in privinta deschiderii urmatorului magazin, vom comunica acest lucru”, afirma Cornel Oprisan (foto).

Marca IKEA a fost inregistrata in anul 1943 in Suedia, magazinul din Romania, deschis in 2007, fiind cel de-al 253-lea deschis in a 35-a tara.

In martie 2010, grupul suedez IKEA a intrat direct pe piata de retail romaneasca dupa achizitia drepturilor de operare si a francizei magazinului din Bucuresti. Franciza IKEA pe piata locala era operata de firma Moaro Trading.

Magazinul din zona Baneasa a raportat in intervalul 1 septembrie 2010-31 august 2011 vanzari de 84,5 mil. euro (361,8 mil. lei), cu 10,5% mai mult fata de anul precedent.

IKEA trage linie: Cat a vandut la Baneasa

IKEA trage linie: Cat a vandut la Baneasa

Citeste si:

Numarul vizitatorilor a crescut, magazinul primind peste 2,8 milioane de persoane, care au plecat acasa cu peste 11 milioane de produse.

Aproximativ 60% din produsele vandute in intervalul mentionat au fost produse de mobilier, restul insemnand accesorii si decoratiuni.

Cea mai vanduta familie de produse de mobilier a fost Faktum (corpuri de bucatarie) cu peste 41.000 de bucati, iar cea mai vanduta familie de accesorii si decoratiuni a fost IKEA 365+ (tigai, oale, borcane, ustensile de bucatarie), cu peste 192.000 de bucati.

IKEA a lansat un nou serviciu – cardul de credit IKEA. Astfel, pana la 31 decembrie clientii beneficiaza de dobanda 0 in 12 rate fixe pentru cumparaturile de peste 5.000 de lei. In prima luna de la lansarea serviciului au fost acceptate peste 100 de credite, mai spune Cornel Oprisan.

Grupul IKEA are 301 magazine in 37 de tari, din care 268 operate direct si restul de 33 prin francize locale.