Reteaua de farmacii HelpNet a inregistrat in 2005 o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro si estimeaza ca va incheia 2006 cu vanzari de 50 milioane de euro, mai mari cu aproximativ 70% fata deanul trecut.
Cresterea va fi sustinuta in primul rand de deschiderii de farmacii noi, numarul acestora ajungand la 85 in prezent, cu un numar de peste 750 de angajati.

Extinderea va veni ca urmare a unui plan de investitii de circa 1,5 milion de euro in acest an. Pana la sfarsitul anului, oficialii HelpNet intentioneaza sa ajunga la un numar de 120 de farmacii la nivel national.

Extinderea companiei este influentata pentru anul 2006 de reglementarile noii legi a Farmaciei. Daca pina in 2004 compania s-a concentrat pe marile aglomerari urbane, din 2005 Help Net a inceput sa se orienteze si spre orasele cu un numar mai mic de locuitori.

„Aceasta este cumva o tendinta fireasca de a oferi aceleasi servicii de calitate si in alte zone ale tarii, iar reactia comunitatilor locale a fost pozitiva”, au declarat pentru Wall Street oficiali ai Help Net. „Pe viitor, adica in 2006, urmarim sa ne consolidam pozitia in zonele unde suntem deja prezenti, dar urmarim in acelasi timp sa continuam proiectul de expansiune in zonele rurale,” au completat acestia.

Potrivit reprezentantilor Help Net o parte importanta din cresterea cifrei de afaceri in 2005 se datoreaza gamelor de produse cosmetice si parafarmaceutice, care au inregistrat o crestere de aproximativ 3,5 ori fata de anul 2004. „Credem ca acest segment isi va pastra dinamismul si cel putin acelasi ritm de crestere si in 2006,” au declarat acestia.

Citeste si:

Una din principalele arme de marketing ale celor de la Help Net o constituie fidelizarea clientilor prin acordarea cardurilor de fidalitate. Astfel, cardul de Fidelitate Help Net ofera o reducere de 5 % pentru orice produs achizitionat din farmaciile Help Net, exceptie facand retetele compensate. 5% din cifra de afaceri estimata pe 2006 de Help Net Farma inseamna peste 2 milioane de Euro care vor intra in buzunarele clientilor fideli. La aceasta suma se adauga costul cardurilor propriu-zise, a campaniilor de informare, diverse activitati publicitare, care depaseste 250.000 de euro.

Pana la sfarsitul acestui an, numarul cardurilor emise va ajunge la 700.000, potrivit estimarilor HelpNet.

In ultimul timp, piata de retail farmaceutica a cunoscut schimbari dramatice in ceea ce priveste asteptarile consumatorului, schimbari care influenteaza in mare masura comportamentul industriei. Estimarile companiilor de cercetari de piata evaluau piata farmaceutica in 2005 la un miliard de euro, iar in 2006 se preconizeaza o crestere de 15-20%. „Cel mai important pentru noi este faptul ca ritmul de crestere al companiei este superior ritmului de dezvoltare al pietei,” au declarat oficialii Help Net.

Pe o piata foarte fragmementata, principalii competitori ai Help Net sunt Sensiblu, detinuta de A & D Pharma, sau retelele de farmacii ale distribuitorilor Montero, Relad sau Fildas.