"Fondul de investitii Innova Capital, care este deja de cinci ani in actionariat, va scoate in acest an la vanzare La Fantana. Valoarea companiei depaseste probabil 50 de milioane de euro", au spus sursele citate, potrivit Mediafax.

Acestea au adaugat ca de achizitia La Fantana sunt interesate atat companii strategice din domeniu, cat si fonduri de investitii.

In mai 2007, fondul de investitii Innova Capital, cu sediul central la Varsovia (Polonia), a cumparat 92% din actiunile grupului La Fantana de la fondul Oresa Ventures si de la Cristian Amza intr-o tranzactie de 35 de milioane de euro.

"Am auzit si eu aceste discutii din piata privind scoaterea la vanzare a companiei, dar este prematur sa comentez acest subiect acum si nu am foarte multe informatii referitor la el", a declarat Matyas pentru Mediafax.

El a adaugat ca anul trecut, afacerile companiei au crescut cu 17% in volum, pana la 21 de milioane de euro. Cresterea a fost sustinuta si de integrarea firmei Rokor Ecostyle, cumparata in septembrie 2010 pentru 4,35 milioane de euro. Rokor este importatorul si distribuitorul exclusiv al purificatoarelor Waterpia in Romania.

La Fantana are o cota de 68% pe o piata a apei imbuteliate in sistem watercooler estimata la 110-120 de milioane de litri. Potrivit lui Matyas, piata a scazut in volum cu 4% in anul 2009, pentru ca in fiecare din urmatorii doi ani sa creasca cu 1,5-2%.

Citeste si:

"In acest an, piata va depasi nivelul maxim atins in anul 2008", a estimat Matyas.

El a adaugat ca la sfarsitul anului trecut pe piata romaneasca functionau 84.000 de aparate watercooler, cifra cu care Romania se plaseaza pe locul patru in Europa de Est, dupa Rusia, Polonia si Ucraina. Ca densitate pe mia de locuitori, Romania ocupa insa un loc codas in zona, cu patru aparate, fata de Estonia (5 aparate) sau Polonia (11 aparate).

"In Romania, consumul de apa pe aparat este mare, respectiv 130 de litri pe luna, in comparatie cu alte tari, unde consumul este de 80-90 de litri. Asta nu inseamna ca romanii consuma mai mult, ci ca folosesc mai putine aparate", a afirmat directorul firmei.

Aparatele se importa in principal din Coreea de Sud, iar paharele folosite se produc in Romania. Clientii La Fantana consuma peste 70 de milioane de pahare pe an.

"Ca tendinta observam o crestere mai rapida a segmentului rezidential fata de cel de birouri. In ultimii doi ani, segmentul rezidential a crescut puternic, iar noi avem un produs special pentru acesta, care este totodata destinat si intreprinderilor mici. Astfel, am livrat catre locuinte circa 6.000 de aparate", a spus Matyas. El a afirmat ca cel mai mic pachet destinat persoanelor fizice este un abonament lunar de 16 euro, plus TVA, care include aparatul si 40 de litri de apa.

La Fantana este prezenta pe piata din Romania de peste zece ani si este furnizor de apa imbuteliata in sistem watercooler pentru companii si mediul rezidential. Compania are circa 600 de angajati in Romania si detine doua fabrici, la Bucuresti si Sibiu.