Suedia, Marea Britanie, Florida, Germania, Polonia, Dubai sau Ungaria. Toate ii sunt cunoscute pentru ca in fiecare a lucrat. Iar de aproximativ o luna este in Romania, o tara despre care spune ca ii place pentru combinatia dintre cultura slava si cea latina si mai ales pentru ca romanii vorbesc foarte bine engleza.

Despre felul in care decurge o zi din viata lui afirma ca nu are o rutina, pentru ca, altfel, viata ar fi plictisitoare. Astfel, are zile in care se trezeste la 7-7.30 daca trebuie sa ajunga la sala, lunea se trezeste in jurul orei 8 pentru ca in prima zi a saptamanii are sedinta saptamanala cu managementul grupului, iar in unele zile se da jos din pat la 9.

“Imi dau seama ca din cauza traficului din Bucuresti este bine sa te trezesti mai tarziu. Nu este mereu posibil, pentru ca uneori avem sedinte dimineata. Nu sunt o persoana matinala, dar daca trebuie sa ma trezesc dimineata, ma trezesc”, spune Johan Ohlson.

Lucreaza mai bine seara sau noaptea

“Cred ca este un lucru specific pentru artisti, pentru oamenii creativi. Rareori am auzit de cineva caruia ii place sa picteze dimineata. Sunt oameni foarte structurati carora le place sa aiba o rutina, sa se trezeasca dimineata si sa plece acasa la 5 sau 6. Dar o persoana creativa ar vrea sa stea pana mai tarziu, poate sa bea cateva pahare de vin, sa fumeze o tigara si asa vin ideile. Nu cand stai in spatele unui birou. Multi creativi sunt astfel si eu sunt de acord cu acest lucru”, mai spune managerul.

Asa ca nu pune accentul pe ora la care ajung la serviciu cei 18 angajati ai departementului de creatie ai Saaatchi&Saatchi, important este ca acestia sa termine la timp ce au de facut.

Are sapte, opt intalniri pe zi, majoritatea fiind cu colegii din echipa de creatie. Intalnirile cu managementul Centrade Saatchi&Saatchi, grupul din care face parte compania de publicitate Saatchi&Saatchi, sunt o data pe saptamana, iar sedintele cu clientii sunt de 2-3 ori pe saptamana. Totodata, aceste discutii au loc de obicei pana la ora 5. Dupa aceasta ora se uita pe briefuri si se gandeste cum sa le rezolve, isi verifica e-mailurile, face “munca organizationala”.

De cand este in Romania pleaca de la birou in jurul orei 7 si merge la sala mai degraba seara. Dupa ce ajunge acasa intra pe internet ca sa mai lucreze, sa raspunda la e-mailuri.

“Acum am mai putine e-mailuri decat inainte, in jur 50 pe zi, dar inainte aveam 200. Multe le citesc acasa seara, iar uneori pot sa raspund si cand sunt in trafic. Retelele de socializare sunt rutina mea de dimineata. Ma scol, beau cafeaua, verific Twitter, Facebook, Linkedin si cele trei conturi de e-mail (Hotmail, Gmail si adresa de serviciu). Si folosesc Skype. La un moment dat aveam un blog, dar nu am mai avut timp de el. Cel mai des scriu pe Facebook, dar acum nu mai public nici pe jumatate fata de inainte pentru ca mi-am dat seama ca este o problema uriasa cu protectia vietii private”, explica Ohlson.
800 de prieteni pe Facebook
Are in jur de 800 de prieteni pe Facebook, dar a avut aproape 900 pana cand a mai redus numarul pentru ca “multi m-au contactat pentru ca m-au vazut o singura data” .

“Traind in opt tari ai multe contacte. Facebook este perfect, fiind singura modalitate de a lua legatura cu oameni cu care am fost la scoala, cu care am lucrat. Dar rar mai postez lucruri, trebuie sa fie ceva special. Imi mentin profilul secret, il impart doar cu prietenii mei”.

Cat priveste calatoriile de business, deocamdata acestea nu prea sunt, iar creativul spune ca nu stie cum va fi in continuare. Pentru ca in publicitate, calatorie de business inseamna de multe ori sa mergi in alta tara pentru a filma o noua reclama.

“Au fost momente in care aveam 4-5 deplasari pe luna mai ales cand filmam. Deocamdata nu stiu daca vor fi multe filmari in afara Romaniei”.
A invatat la zece scoli
Insa si daca ar trebui sa calatoreasca des, acest lucru nu ar fi deloc o problema pentru Ohlson. Asta pentru ca inca de mic s-a obisnuit cu schimbarile.

“Parintii mei s-au mutat des si am invatat la zece scoli”, spune managerul.

Citeste si:

Iar in cei 15 ani de cand si-a inceput cariera profesionala a lucrat in agentii din opt tari.

“Mereu am incercat sa invat putin limba, este un lucru care tine de politete fata de oameni. La inceputul carierei, cand mergeam in alta tara, eram ingrijorat: cum o sa fie, daca o sa imi placa. Acum sunt intr-un fel pe pilot automat. Cand aflu ca voi merge undeva totul este natural”.

De-a lungul anilor a lucrat pentru agentii precum BBDO Hamburg, Scholz & Friends Hamburg, Team One Varsovia, DDB Varsovia si totodata in reteaua Saatchi & Saatchi la Varsovia si Budapesta. Cea mai lunga perioada a petrecut-o la BBDO Hamburg, unde a lucrat trei ani, Germania fiind de altfel si tara in care i-a placut cel mai mult sa lucreze.

“Oamenii care lucreaza in publicitate sunt admirati, multi tineri cand merg la scoala vor sa lucreze in publicitate, pentru ca este cool. Si nu doar creativii sunt admirati. Oamenii de la client service, plannerii sunt foarte bine vazuti, toti sunt considerati cool, trendy. Cand mergi la premiile Art Directors Club, premiile anuale ale creativilor, este ca la Oscar. Este un lucru important. Pe de alta parte, in Polonia oamenii veneau pe scena si isi luau premiul de parca erau suparati ca au luat doar bronz sau argint. Iar clientii nu vedeau bine oamenii din advertising. La fel si in Ungaria. Dar in Germania erau priviti ca experti si se vedea in munca lor, clientii si oamenii din agentii erau egali. Iar asta creeaza un mediu cu un nivel de creativitate foarte bun”, explica directorul de creatie al Saatchi&Saatchi.
Nascut in Suedia, dar indragostit de caldura
Cat priveste timpul liber, Ohlson spune ca nu cunoaste foarte multi oameni in Romania si ca deocamdata weekendurile sale sunt totale diferite de cum erau cand lucra in Varsovia, tara in care si-a petrecut ultimii patru ani. Este de numai o luna in tara, iar pana acum a avut timp doar sa isi gaseasca apartamentul in care sa locuieste in zona Floreasca. Cand statea in Varsovia petrecea mult timp cu prietenii, iesind cu acestia in oras la film sau sa manance. Ii place sa gateasca si sa faca sport si abia asteapta sa se faca frumos afara ca sa mearga la tenis. Cu toate acestea sportul lui preferat este fotbalul. Si pentru ca ii place atat de mult sportul programul romanesc preferat de televiziune este Sport.ro.

“Vreau sa vad Transilvania, sa merg pe Transfagarasan. Vreau sa conduc acolo, sunt un mare fan al masinilor” mai spune directorul de creatie.

Si chiar daca este nascut in Suedia, unul dintre cele mai friguroase locuri din lume, ii place caldura, vara.

“Am stat in Miami, in lucrat in Dubai ca freelancer si mergeam in Spania cand eram mic. M-am nascut intr-o tara rece, dar nu-mi plac frigul, zapada, iarna, nu sunt un fan al sporturilor de iarna”

Asa decurg unele dintre zilele “fara rutina” ale lui Johan Ohlson. La ce ora se culca?

“Uneori ma duc la culcare la doua dimineata, dar totul depinde de ce fac in ziua urmatoare. Cand lucram ca art director uneori stateam in agentie, nu ma duceam acasa. Era atat de tarziu incat nu ma mai duceam acasa si dormeam pe canapeaua din birou”, spune creativul.

Pentru ca in 15 ani de cariera a lucrat in atat de multe tari nu poti sa nu-l intrebi cat crede ca va sta in Romania.

“Am un contract pe doi ani, dar orice este posibil. Lucrurile se intampla, nu am un plan pentru cat sa stau, vreau sa imi indeplinesc contractul pe doi ani”.

Cine este Johan Ohlson:
Sudezeul Johan Ohlson (34 de ani), nascut din mama poloneza si tata suedez, este din ianuarie director de creatie al Saatchi &Saatchi, agentia de publicitate a grupului de comunicare Centrade Saatchi&Saatchi.
Conduce un departament format din 18 persoane. Agentia Saatchi &Saatchi are in jur de 50 de angajati, iar printre clientii acesteia se numara se numara P&G (H&S, Olay, Pampers, Ariel), Raiffeisen Bank, Toyota, Enel, Visa, Milka, Intersnack (Chio), SABMiller (Peroni), Metro, Policolor sau Novartis.
Ohlson si-a inceput cariera in publicitate in 1995, pana acum lucrand in opt tari pentru agentii precum BBDO Hamburg, Scholz & Friends Hamburg, Team One Varsovia sau DDB Varsovia. De asemenea, el a lucrat in reteaua Saatchi & Saatchi la Budapesta si Varsovia. Johan Ohlson a obtinut pana acum premii si nominalizari la Cannes, cel mai important festival de publicitate din lume, dar a obtinut si alte distinctii precum One Show Gold, Epica Gold, Eurobest Gold, Montreux Grand Prix.
Managerul vorbeste cinci limbi: suedeza, engleza, germana, poloneza si spaniola.
Ohlson conduce departamentul de creatie al Saatchi & Saatchi dupa plecarea lui Jorg Riommi, care a ocupat aceasta functie din anul 2009 pana in 2011, cand a preluat functia de director executiv de creatie la Saatchi & Saatchi Frankfurt.

Citeste si Florescu, Saatchi&Saatchi: Cei care inca se concentreaza pe publicitatea traditionala vor avea dificultati in 2012

O ZI DIN VIATA UNUI MANAGER este un produs editorial exclusiv care prezinta saptamanal viata de business a celor mai puternici manageri din Romania.

Florescu, Saatchi&Saatchi: Cei care inca se concentreaza pe publicitatea traditionala vor avea dificultati in 2012

Florescu, Saatchi&Saatchi: Cei care inca se concentreaza pe...