Cei mai doriti angajatori din 2012 sunt
Microsoft, Oracle, Google, BCR, IBM, Continental, Orange, OMV Petrom, HP, Vodafone, BRD Groupe Société Générale, Coca-Cola, P&G, Siemens, KPMG, Adobe, PwC, Emerson, ING Bank si Banca Transilvania.


Topul este dominat de angajatorii din tehnologie, in primele 10 pozitii figurand o singura companie non-tehnica (BCR). In top 20, sunt reprezentate industriile tehnica si financiar-bancara.

In general, topul este stabil – Microsoft este, pentru al doilea an consecutiv, cel mai dorit angajator din Romania, iar Oracle si Google s-au aflat si in 2011 in top 3 cei mai atractivi angajatori. In top 10 s-au produs doar doua modificari majore si anume, cresterile IBM si OMV Petrom cu peste 10 pozitii, pana pe locurile 5, respectiv 8.

"Convingerea noastra este ca trebuie sa oferim cel mai bun mediu de lucru angajatilor noștri și ne bucuram ca aceasta preocupare are un asemenea ecou și in afara organizatiei”, a declarat Vlad Bog, Director de Resurse Umane, Microsoft Romania.

Rezultatele studiului “Cei mai doriti angajatori” dezvaluie o tendinta de maturizare si stabilizare a pietei. Candidatii sunt interesati sa devina specialisti intr-un anumit domeniu (58,52% dintre respondenti), sa fie platiti bine (49,72%) si sa obtina un echilibru intre viata profesionala si cea personala (49,09%).

“Cu toate ca, per ansamblu, piata s-a maturizat, este de fapt mai greu pentru angajatori sa se diferentieze si sa gestioneze perceptiile care se formeaza in piata. Piata este sensibila la contextul economic, inclusiv cel european, angajatorii gestioneaza mai multe generatii (Gen X, Gen Y, chiar si Baby Boomers), fiecare cu asteptari si nevoi diferite, exista diferente majore intre Bucuresti si restul tarii in ceea ce priveste asteptarile tinerilor. In general, sunt putine initiative in piata care sa recunoasca si sa adreseze aceste provocari”, a spus Anca Deleanu, consultant in cadrul Catalyst Consulting.

Pentru candidati, cele mai importante criterii in alegerea angajatorului sunt salariul si pachetul de beneficii oferit de acesta (49,72%), siguranta locului de munca (35,18%), programele de training puse la dispozitie de angajator (34,63%), precum si reputatia/imaginea companiei (34,50%). Printre beneficii, cele mai dorite sunt asigurarile medicale (56.41%), suportul financiar pentru urmarea unor cursuri si training-uri (42,82%), bonurile de masa (32,42%), programul de lucru flexibil (31,01%).

Citeste si:

“O cercetare pe care am facut-o asupra campaniilor desfasurate de 150 de angajatori arata ca 35% dintre acestia promoveaza programele de training si dezvoltare, pe locurile doi si trei aflandu-se, cu 10%, respectiv 8%, provocarile profesionale si echipa. Aceste promisiuni sunt in ton cu cerintele pietei, per ansamblu, dar nu adreseaza nevoile specifice segmentelor de interes si putini angajatori au de fapt o imagine diferentiata in piata”, a adaugat Anca Deleanu.

In ceea ce priveste asteptarile salariale, studiul evidentiaza o crestere a diferentei intre salariul dorit de candidatii din Bucuresti si cei din provincie odata cu cresterea nivelului de experienta. Astfel, daca persoanele cu 0-3 ani experienta din Bucuresti au asteptari salariale similare celor din provincie, candidatii cu 3-5 ani experienta sau peste 5 ani experienta cer un salariu cu 40-56% mai mare decat candidatii din provincie cu acelasi nivel de experienta.

Una dintre dimensiunile exploatate in studiul realizat de Catalyst Consulting se refera la canalele de comunicare folosite de angajatori pentru a oferi informatii si a interactiona cu candidatii. Cercetarea dezvaluie la acest nivel o ruptura intre canalele de comunicare preferate de candidati si cele puse in realitate la dispozitia candidatilor de catre angajatori. Astfel, 46,90% dintre respondenti ar dori sa primeasca informatii despre companie si despre joburile disponibile in cadrul unor Zile ale portilor deschise (Open Days), dar numai 8,85 % dintre respondenti declara ca au avut in realitate sansa sa se informeze folosind acest canal. Pe urmatoarele locuri in clasamentul canalelor de comunicare preferate de candidati se numara website-urile corporatiste (39,12%), site-urile de joburi (35,17%), internship-urile (32,08%), targurile de cariera (31,07%).

Intrebati daca au aplicat la vreun job in cadrul companiei pe care o considera cel mai dorit angajator, numai 43% dintre candidati au acordat un raspuns pozitiv. Aceasta inseamna ca angajatorii nu acceseaza 57% dintre profesionistii care sunt fani ai brandului de angajator al companiei.

Rezultatele celei de-a 7-a editii a studiului se bazeaza pe informatiile colectate in urma unui chestionar online in perioada martie – aprilie 2012 de la 8.617 respondenti din Bucuresti (3.696 respondenti) si provincie (4.921 respondenti).
Catalyst Consulting este divizia de consultanta in employer branding a grupului Catalyst. Catalyst Consulting detine un portofoliu de servicii pe piata din Romania ce include consultanta in employer branding, dezvoltarea de strategii de recrutare si talent mapping. Instrumentele inovative folosite de Catalyst Consulting au fost dezvoltate si validate de-a lungul celor 7 ani de experienta pe piata romaneasca.

Sursa foto: freedigitalphotos.net