Intrebat cum comenteaza problemele de la CFR Calatori, ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a declarat, joi, la Carei, ca, pe langa problemele de dotare pe care le are CFR Calatori, exista probleme care sunt anchetate de cateva luni.

"Azi (joi - n.r.) s-a finalizat o ancheta si, pe langa problemele de dotari pe care le are CFR Calatori, exista aceste probleme care se ancheteaza de cateva luni si azi a avut finalitate, prin aceste audieri. Pierderile adunate de CFR Calatori de-a lungul anilor sunt de 700 de milioane de lei, iar anul acesta cand am preluat ministerul mai aveau pierderi 300 de milioane de lei. Una dintre sursele acestor pierderi este acest comportament al lucratorilor de la CFR Calatori", a spus Silaghi, citat de Mediafax.

Intrebat ce masuri vor fi luate, ministrul a afirmat ca acestea vor fi luate de procurori.

"Masurile le va lua procuratura, nu noi. In rest, este nevoie de ordine si disciplina pentru ca societatea sa functioneze. Cu siguranta sunt nereguli si in alte parti. Va fi un exemplu puternic pentru ei ce se intampla azi", a afirmat el.

Descinderi ale anchetatorilor au avut loc, joi dimineata, la sediul CFR Calatori si la regionalele CFR Calatori din tara, pentru a fi puse in executare mandate de aducere pentru angajati suspectati de fapte de coruptie.

Citeste si:

Purtatorul de cuvant al Parchetului Tribunalului Brasov a spus ca investigatiile in acest caz vizeaza un numar total de aproximativ 200 de persoane, iar in prezent 81 de persoane sunt invinuite, fiind audiate la Parchetul Tribunalului Brasov.

Este vorba despre angajati de la regionalele CFR Calatori din Bucuresti, Brasov, Cluj, Iasi si Craiova suspectati de luare de mita, dare de mita, asociere in vederea savarsirii de infractiuni si divulgarea de informatii nedestinate publicitatii in vederea obtinerii unui folos material, iar prejudiciul estimat in perioada vizata de ancheta, respectiv un an si jumatate, este de aproximativ 200 de milioane de lei.

"Conductorii de tren luau bani de la calatorii care circulau fara bilet. Le cereau bani pentru a nu le intocmi acte premergatoare contaventiei la regimul circulatiei pe calea ferata, asa cum prevede legea. Ulterior, pentru a-si putea desfasura in continuare acest gen de activitate dadeau o parte din banii primiti mai departe catre superiori, iar la randul lor acestia ii dadeau mai departe mai sus, pana la nivelul revizorilor", a spus Popescu.

Transferul banilor de la conductori catre superiorii lor se facea in toaletele trenurilor, iar mai departe, la Bucuresti, banii erau predati prin intermediul chioscurilor de ziare sau de bauturi racoritoare de pe peronul Garii de Nord, unde lucrau si rude ale angajatilor CFR Calatori.
"Locatiile unde sa facea tranzitul de bani pot fi si acestea. Destinatarii finali ai banilor urmeaza sa fie stabiliti clar in cursul investigatiilor. Posibil sa fie si rudele celor implicati, nu pot infirma", a mai spus reprezentantul Parchetului.

Pana la ora transmiterii acestei stiri, au fost retinute in total 18 persoane - opt de la CFR Calatori Brasov, sapte de la CFR Calatori Bucuresti si cate unul de la regionalele din Craiova, Iasi si Constanta.