“In primul semestru al anului cota de piata a marcilor private a crescut cu un punct procentual, la o pondere de 14%, cea mai mare parte a vanzarilor de profil fiind inregistrate de retailerii tip discounteri (40%), urmat de hipermarketuri (33%). Cele mai multe vanzari de marci proprii au vizat cu precadere 3 segmente de produse: produsele alimentare de baza (ulei, faina, hartie igienica), lactate si dulciuri.”, a declarat Gabriela Luca (foto), group account manager GfK, in cadrul evenimentului organizat de wall-street.ro. Reprezentantul GfK a dat si exemplul de produse vandute sub marca proprie, marcand faptul ca Pilos, lactatele vandute de catre Lidl in Romania sub brand propriu este unul dintre cele mai importante ca vanzari, precum si brandul de uleiuri Vitae d’Oro (Kaufland) sau fainurile Castello (Lidl).

Conform datelor GfK Marea Britanie este tara la nivel european cu cel mai dezvoltat nivel al marcilor proprii (48%), urmata de Franta (36%), Germania (33%) sau Polonia (16%).

Inovatia, cheia pentru cresterea marcilor in general

Gabriela Luca a mai aratat ca din datele GfK un procent de 55% dintre consumatori vor parasi un anumit brand in favoarea altuia daca nu se vor lua masuri pentru a sustine competitivitatea din piata atat cu alte marci proprii, cat si cu produsele vandute de catre producatori. Produsele trebuie sustinute prin inovatie, si ne referim aici la produs, la packaging. Este esential ca retailerii sa castige noi cumparatori si sa diminueze pierderile”, a aratat Luca.