Sanex, producatorul de placi ceramice parte a grupului austriac Lasselsberger, a inceput un proiect verde de aproape 1,4 mil. euro, co-finantat din fonduri acordate de Guvernul Norvegiei si are in plan in urmatorii 2 ani investitii estimate la circa 12,5 mil. euro in retehnologizarea liniilor de productie a gresiei din fabrica din Cluj, care ar presupune o crestere a volumelor de 50% fata de nivelul actual. Ce asteptari au de la piata oficialii productorului Cesarom.

Asteptand o piata usor mai buna in 2015 si privind cu si mai mult optimism spre 2016, cand oficialii Sanex se asteapta la o mai mare efervescenta in zona rezidentiala pe masura ce proiecte aflate acum in autorizare sau plan vor fi in constructie, compania are in plan o serie de investitii care sa eficientizeze operatiunile, scada costurile si creasca productia fabricii din Cluj, care este subdimensionata fata de cerere. “Vindem tot ce producem si apoi pentru a veni in intampinarea cererii mai aducem produse de la subsidiarele grupului din Cehia si Ungaria”, spune Sergiu Apolzan, director de marketing si vanzari al Sanex. Potrivit datelor furnizate de Apolzan, in 2014, compania a vandut circa 7 milioane de mp de placi ceramice, generand o cifra de afaceri de circa 30 mil. euro, in conditiile in care s-au produs circa 6,5 mil. mp de placi ceramice. Pentru anul acesta estimarile sunt 7,2-7,3 mil metri patrati de placi ceramice

SanexIn conditiile in care piata locala este estimata la 25-27 mil. mp de placi cermanice ( 100-120 mil. euro) anual, iar evolutia pietei rezidentiale este din ce in ce mai promitatoare cu privire la relansarea cererii, oficialii Sanex spun ca anul acesta se asteapta la o crestere usoara a pietei, in timp ce spre 2016 privesc cu mai mult optimism. De altfel intr-un orizont de timp de doi ani, Sanex vizeaza o crestere a productie de 50%, in conditiile in care se pregateste retehnologizarea partii de gresie din fabrica (60% din total productie este gresie-n.r.) in urmatorii 2 ani, proiect al carui buget estimat se ridica la 12,5 mil. euro.

Un alt proiect important al companiei este utilizarea tot mai mare a tehnologiei digital printing. In prezent aceasta tehnologie acopera 10-15% din productie, fiind un singur aparat in fabrica. Pana la mijlocul anului vor mai fi aduse alte doua aparate, iar digital printing va acoperi 40-45% din total productie.

Proiect verde cu finantare de la Guvernul Norvegiei

Compania Sanex, producatorul placilor ceramice Cesarom , a demarat recent si implementarea unui proiect care prevede eficientizarea procesului de uscare in unitatea de productie din Cluj prin achizitia unui atomizor. Proiectul de peste 1,39 mil. euro, beneficiaza de asistenta financiara nerambursabila de 690.000 euro si se va implementa pe o perioada de 12 luni si este derulat in parteneriat cu International Development Norway – o organizatie norvegiana cu peste 10 ani de experienta in proiecte internationale pentru dezvoltarea de bune practici in domeniul eco‐business.

Obiectivul proiectului consta in eficientizarea fluxului de productie prin achizitia unui atomizor care permite imbunatatirea performantei ecologice a companiei si cresterea competitivitatii productiei. „Impactul proiectului vizeaza reducerea consumului de energie si deci o utilizare mai responsabila a resurselor disponibile”, a declarat Peter Molnar, director general al Sanex SA. Astfel, prin aceasta investitie, se estimeaza o scadere de 14-18% a consumului de gaze naturale in procesul de uscare prin pulverizare si o crestere de 40% a capacitatii de uscare din fabrica din Cluj.

Principalii concurenti ai Sanex la nivel local sunt bulgarii de la KAI Group, dar si importatorii din Italia sau alte tari din regiune.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri