“La nivel local am obtinut o crestere a business-ului pe zona de utilaje dedicate intretinerii spatiilor verzi, in 2014 situandu-ne undeva la peste 32% fata de 2013. Cresterea s-a datorat in principal imbunatatirii distributiei produselor Viking si expunerii in magazinele retelei. De altfel, acest upgrade in distributie si expunere s-a operat si pentru utilajele Sthil”, a declarat Ioan Mezei, director general Stihl Romania.

Cele mai vandute produse din gama Viking au fost masinile de tuns iarba pe benzina, iar in ceea ce priveste localizarea cresterii vanzarilor, zona de vest a tarii a obtinut cele mai bune rezultate.

“La mijlocul acestui an ne aflam cu brandul Viking cu 10% peste anul trecut, iar tinta noastra este sa mentinem trendul crescator al vanzarilor pana la sfarsitul anului. Piata utilajelor de intretinere a spatiilor verzi se dezvolta timid in tara noastra si, in general, functioneaza in tandem cu sectorul constructiilor de case. Uitandu-ne la evolutia rezidentialelor din ultimul an, cel mai probabil este ca o crestere generala mai consistenta a pietei noastre se va produce in cursul anului viitor”, precizeaza Ioan Mezei.

Citeste si:

In prezent piata uneltelor de gradinarit se situeaza la aproximativ 15 milioane de euro.

La nivelul grupului, Viking a anuntat o crestere de 16,5% in 2014, atingand o cifra de afaceri record de aproximativ 180 milioane de euro. Compania Viking este producator specializat in industria de intretinere a spatiilor verzi, fiind parte a grupului german Stihl.

Grupul Stihl a incheiat in Romania anul trecut cu afaceri de 24,5 milioane de euro si a raportat un profit de circa 3,5 milioane de euro.