Doi antreprenori sloveni, Jan Štefe si Tim Potonik, vor sa faca peste 22 de milioane euro din 2017 cu ajutorul curierilor, prin platforma de expeditii door-to-door Eurosender, care ofera preturi mai mici decat curierii.

Agregatorul Eurosender se adreseaza studentilor, expatilor, IMM-urilor, companiilor din e-commerce. Platforma de expeditii reuseste sa le ofere acestora preturi mai mici decat curierii intrucat firmele cu o rata de peste 5.000 euro lunar in livrari pot negocia mai bine tarifele.

Costurile Eurosender pentru expeditii sunt cu pana la 70% mai mici decat costurile de curierat standard, datorita volumului realizat. Expedierea unui colet de 20 kg din Romania in Italia (4 zile) sau Germania (2 zile) are un cost de 24,99 euro, iar din Romania in Marea Britanie sau Spania de 29,99 euro (6 zile). Pentru orice colet care depaseste limita de 50 kg se realizeaza o oferta individuala.Eurosender

In Romania, Eurosender lucreaza in prezent cu firma de curierat DPD, dar are in vedere extinderea acestor parteneriate. Costul unui colet trimis pe plan local este de 7 euro si este livrat in 24 de ore sau 2 zile.

Compania isi propune sa obtina in Romania in 2016 o medie de 3.500 de comenzi pe luna la o valoare medie a comenzii de 45 euro.

“Pe un termen de trei ani, obiectivul nostru este sa devenim cea mai mare companie care ofera servicii logistice prin comenzi online pe piata locala. Dincolo de numarul mare de romani care au rude plecate la munca sau la studii, potentialul de crestere este determinat de principalele avantaje oferite clientilor – costuri mai scazute, confortul si economia de timp datorate platformei facil de accesat, urmaririi comenzii si livrarii door-to-door“, a declarat Gabriela-Mihaela Buzoianu, country manager Eurosender pentru Romania.

Cum se face expeditia

Comanda online alaturi de plata securizata este urmata de preluarea pachetului de la adresa, expeditia poate fi urmarita prin programul de tracking online iar pachetul este livrat la adresa de unul dintre curierii agreati. In prezent, cea mai mare piata este Portugalia, de unde se trimit colete in Italia si Germania.

Compania Eurosender a fost fondata in mai 2014, in Slovenia, fiind prima platforma de agregare la nivel european care ofera acelasi set de termeni si conditii, indiferent cu ce curier va fi transportat bagajul, asigurare in valoare de 200 euro pentru fiecare pachet, adresandu-se atat persoanelor fizice, cat si companiilor mici si mijlocii.

In Slovenia compania are deja inregistrate pe platforma aproximativ 1.000 de companii, de la inceputul acestui an. Extrapoland la potentialul Romaniei, Eurosender se asteapta la un portofoliu de peste 2.500 de IMM-uri in urmatorul an.

La cateva luni de la lansare, Eurosender a beneficiat de investitii de 25.000 de euro, facand parte din unul dintre cele mai mari grupuri media, ProSiebenSat 1, si de 40.000 de euro prin fondul Silicon Gardens, fapt care i-a permis extinderea catre segmentul B2B. Recent, Eurosender a mai atras o investitie de 220.000 euro din partea unui grup de antreprenori sloveni, pe baza unei evaluari a companiei la 3,6 milioane de euro.La inceputul anului viitor se va incheia o noua runda de investitii de cateva milioane de euro, iar compania isi propune sa directioneze o proportie insemnata din acestea catre piata din Romania.

Investitiile pe piata locala in perioada urmatoare se vor indrepta catre promovarea pe piata digitala, dezvoltarea echipei de suport prin angajarea mai multor persoane vorbitoare de limba romana si catre cercetari de piata. De asemenea, Eurosender are in vedere negocierea unor parteneriate cu mai multe companii de curierat, incheierea de parteneriate cu hoteluri si hosteluri, dezvoltarea pe piata de e-commerce prin istalarea unor plug-in-uri pe astfel de platforme.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri