“Ne pregatim de Black Friday de luni bune. Vom avea o singura zi de Black Friday, pe 18 noiembrie, pe aplicatii evenimentul va incepe mai repede, ora va fi comunicata prin push notification. Am purtat luni de zile negocieri cu furnizorii de marfa, avem achizitii de 4 ori mai mari decat anul trecut. Traficul estimam ca va creste intre 25 si 30 de ori fata de o zi normala. Este un moment din an in care lumea se rasfata, se rasplateste pentru un an de munca”, a explicat Andrei Chirila.

Cele mai multe comenzi vin din orasele mari, din Bucuresti, Timisoara, Iasi, Cluj, Constanta sau Iasi. Daca anul trecut cosul de cumparaturi din aceasta zi a inregistrat o crestere de 15%, pentru 2016 tendinta nu se va pastra, crede Andrei Chirila, care motiveaza prin faptul ca retailerul a introdus livrarea gratuita indiferent de valoarea comenzii si in aceste conditii clientul nu mai simte “presiunea” de a adauga din start mai multe produse in cos, ci poate comanda treptat, pe tot parcursul zilei.

In prezent, portofoliul Fashion Days cuprinde peste 500.000 de produse apartinand celor peste 1.000 de branduri. Printre marcile care inregistreaza cele mai mari vanzari se afla Napapiri, Guess, Desigual, Pepe Jeans, United Colors of Benetton sau Esprit.

“Noi am fost si suntem deschisi si fata de designerii romani. Problema pe care am intampinat-o pana acum a tinut mai mult de volume, noi generand volume mari ei nu pot sa tina pasul cu cerintele noastre”, a punctat Andrei Chirila.

Intrebat cum s-a modificat profilul cumparatorului acesta spune ca tinta principala o reprezinta categoria de varsta cuprinsa intre 25 si 35 de ani, adresandu-se si persoanele cu varsta cuprinsa intre 18 si 45 de ani. Mai mult, 65% din persoanele care comanda de pe Fashion Days sunt femei, procentul clientilor barbate urcand de la 25% in trecut, la 35% in prezent.

“Am creionat in urma studiilor 3 profile de cliente: cliente indiferente la trend, care au un stil personal foarte bine definit si nu tin cont de ce se intampla in lumea fashion, clientele care intra in categoria de trend followers, care adopta trendul, si clientele care dau tonul in moda”, crede Chirila.

In privinta valorii medii a cosului de cumparaturi, reprezentantul Fashion Days afirma ca se situeaza in jur de 75-80 de euro, un avans de 12% comparativ cu anul trecut.

“Se datoreaza faptului ca clientii cumpara mai multe produse pe aceeasi comanda, preturile au ramas relativ la fel. Un al doilea trend ar fi faptul ca se documenteaza, verifica de mai multe ori, traficul vine din surse multiple si trece prin mai multi pasi pana la achizitia finala. Noi credem ca ne fidelizam cel mai bine clientii prin portofoliul de produse, prin livrare rapida in 2 zile, de la inceputul lunii octombrie am introdus livrare gratuita la orice fel de comanda, retur gratuit din luna februarie”, a mai spus Andrei Chirila.

In mai anul trecut eMag a anuntat ca va cumpara Fashion Days, tranzactie fiind de fapt o consolidare in cadrul grupului Naspers, avand in vedere ca eMag este detinut de grupul sud-african (cu 77,2% din actiuni) si de Iulian Stanciu (22,8%), iar Fashion Days era controlat tot de Naspers.

Fashion Days Shopping este o companie lansata in 2009 de antreprenori elvetieni care ulterior s-a extins in sapte tari din Europa Centrala si de Est, Romania fiind prima tara din regiune in care a fost lansat site-ul si totodata centru operational pentru acesta. In 2011, Naspers, grup cu operatiuni in zona de internet si media care detine si eMag, a cumparat 90% din Fashion Days. Potrivit datelor publicate pe site-ul Naspers, de anul trecut grupul detine integral (100%) Fashion Days.

Anul trecut Fashion Days avea operatiuni in sapte tari (Romania, Bulgaria, Slovenia, Slovacia, Cehia, Ungaria si Polonia), insa din iunie anul trecut activeaza doar in Romania, Ungaria si Bulgaria, tari care sunt si principalele piete pentru eMag.

Romania a ramas in continuare locul din care se proceseaza si livreaza toate coletele, insa tranzactia a insemnat si mutarea sediului central din Elvetia la Bucuresti.

“Sediul central s-a mutat din Elvetia in Romania, noi ne-am mutat in acelasi spatiu cu cei de la eMAG, cele trei depozite separate au fost consolidate intr-unul singur. Vrem sa crestem peste media pietei, pe care noi o estimam in jur de 25%. (…) In modelul vechi, cand vindeam colectii mai vechi reduse substantial am identificat doua probleme: fiind colectii vechi si niste produse plimbate prin magazine sau outleturi interveneau probleme de calitate si livrarea intarziata. Am inceput sa comandam in avans stocurile, sunt colectii noi si livrarea este mai rapida. Tinem cont si de pretul pe care si-l doresc clientii”, explica Andrei Chirila.

Pentru Fashion Days lucreaza 400 de oameni, dintre care 360 sunt in Romania, restul fiind impartiti intre Bulgaria si Ungaria. De asemenea, cele mai mari departamente sunt cele de logistica (140 de persoane) si IT.

Fashion Days este cel mai mare jucator pe piata locala de fashion online, un domeniu estimat la circa 170 de milioane de euro anul trecut. Anul acesta domeniul este estimat sa creasca la circa 200 de milioane de euro. Principalii competitori ai retailerului sunt retelele traditionale care in ultimii ani au inceput sa vanda online (Zara, H&M), dar si jucatori care de la inceput au vandut pe internet precum Fashion UP, Zoot, Star Shiners, De purtat, Answear, Bon Prix, My Closet.