Caroli Foods, unul dintre liderii pietei de mezeluri din Romania a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 93 milioane de euro, in crestere cu 50% comparativ cu anul 2005. Compania estimeaza ca piata de profil ar putea creste in acest an cu 10% si ca va inregistra o cifra de afaceri de 125 milioane de euro, cu o treime mai mult comparativ cu anul precedent.

“Ne asteptam la un an intens, caracterizat de evolutie dinamica, o crestere a competitiei si, in acelasi timp, deschiderea unor noi oportunitati pe pietele europene”, a declarat Talal El-Solh presedintele grupului Caroli Foods.

Directiile de dezvoltare majore pentru anul in curs, care inseamna un volum de investitii de peste cinci milioane de euro, includ finalizarea investitiei in fabrica de mezeluri crud – uscate de la Pitesti, deschiderea a doua noi centre de logistica – in Cluj si Pitesti – precum si extinderea retelei de magazine din zona Ardealului.

Productia brandului Maestro se va face de catre fabrica din Pitesti, locatia din Cluj nepermitand dezvoltarea corespunzatoare a capacitatii de productie si respectarea standardelor de calitate la care opereaza toate entitatile Grupului. Acestea vor fi completate de lansarea de noi produse, dezvoltarea retelei de distributie, promovarea si dezvoltarea brandului Maestro.

Citeste si:

“Integrarea europeana va aduce cu siguranta o reasezare a pietei. Va exista o tendinta de consolidare a pietei prin achizitii. Necesitatea alinierii la standarde europene a productiei va duce la disparitia unor producatori care nu pot face investitii pentru a respecta aceste standarde. Alinierea la exigentele europene poate genera si cresterea pretului produselor la producatorii locali care au intarziat investitiile in retehnologizarea capacitatilor de productie. Pe de alta parte, competitia va creste prin intrarea de noi jucatori, va creste numarul furnizorilor de materii prime si materiale”, mai spun oficialii companiei.

Evolutia ascendenta din 2006 a fost determinata de un flux sustinut de investitii, de peste 11 milioane de euro, directionat in principal catre largirea capacitatilor de productie a fabricii de salamuri crud-uscate Indcarf, specializarea productiei, dezvoltarea organizationala si resurse umane. De asemenea, un factor determinant pentru evolutia buna inregistrata de companie a fost integrarea in cadrul grupului a Maestro Industries.

O alta preocupare care a sustinut trendul ascendent a fost introducerea si promovarea a peste 30 de produse noi, produsele grupului inregistrand evolutii diferite in 2006. In mod traditional, cea mai mare crestere a fost inregistrata in categoria salamurilor, in special pe baza cresterii gamei Sandwich, stimulata de campaniile de promovare inovative, urmata de o crestere semnificativa pe segmentul de sunca.

O crestere importanta au avut si salamurile crud-uscate. Vanzarile de parizer si pate au demonstrat potentialul acestora, potential valabil si in cazul produselor vidate, distribuite in special prin intermediul marilor lanturi de retail. Cresterea numarului de magazine mari a stimulat cresterea proportionala a vanzarilor, Moldova inregistrand un ritm accelerat in raport cu celelalte zone.