Totusi, care sunt sansele sa avem un brand hotelier de renume in Bucuresti, in urmatorii ani? “Studiem posibilitatile. Avem Ritz-Carlton, Renaissance care se apropie de conceptul Marriott, Courtyard. Suntem in discutii cu potentiali proprietari, dar contractele nu sunt semnate. Credem ca vor mai trece doi ani”, a declarat, pentru Wall-Street, Kurt Strohmayer (foto).

Directorul Marriott Romania motiveaza orizontul larg de timp pana la definitivarea contractelor pe fondul potentialului financiar al pietei, care nu poate sustine astazi luxul hotelier, pentru care un turist plateste cateva mii de euro pentru o noapte la unul din cele mai luxoase hoteluri din lume. “Piata romaneasca nu este suficient de pregatita pentru Ritz-Carlton. Nici in Roma nu avem un Ritz-Carlton, piata nu este destul de puternica nici acolo”, explica Strohmayer.

Chiar si in cazul brand-ului Marriott, rata de crestere a business-ului in Romania este similara cu cea din tarile est-europene, insa Moscova este cu mult mai puternica, iar Paris si Londra sunt in continuare printre cele mai atragatoare locatii. “JW Marriott este unul din cele mai profitabile hoteluri din cadrul grupului Marriott International. In Europa, avem acest brand in Budapesta, in Capri, Italia iar anul viitor vom deschide un JW Marriott si in Londra”, adauga Strohmayer.

Piata hoteliera autohtona poate absorbi si in viitor investitiile prognozate, cel mai bun exemplu fiind oferit de dezvoltarea lanturilor hoteliere internationale deja existente. Lantul hotelier Golden Tulip si-a anuntat deja pentru 2008 intrarea pe piata hotelurilor de clasa cu Royal Tulip, marca de cinci stele a grupului, dar si prin noi locatii pentru Golden Tulip (patru stele) si Tulip Inn (trei stele). Ramada, Carol, Best Western sunt alte nume de pe piata romeneasca cu planuri de extindere atat in capitala, cat si in provincie.

Brand-urile de lux ca Ritz Carlton, Hyatt, Kempinsky si Sheraton nu vor vizita prea curand Romania, opinie impartasita anterior de specialisti din industrie si confirmata de directorul Marriott. “Fiecare brand cauta investitori, trebuie sa ai oameni care sa fie gata sa construiasca un hotel de lux. Din punct de vedere al brandurilor de lux, JW Marriott va continua sa fie in top. Pana acum nu au fost alte nume anuntate, Radisson nu este un brand de renume”, afirma directorul Marriott Romania, referindu-se la hotelul de cinci stele programat pentru sfarsitul acestui an si amanat pentru 2008.

Radisson promite 424 de camere si facilitati orientate in principal pe leisure, depasind hotelul JW Marriott ca numar de camere si stabilindu-si ca tinta o cifra de afaceri peste veniturile inregistrate de JW Marriott anul trecut. Cu o cifra de afaceri de 38,5 milioane de euro si un profit de 16 milioane de euro, Marriott s-a clasat anul trecut in topul celor mai profitabile hoteluri din Romania, cu o marja de profit de 41%. Insa Kurt Strohmayer ne asigura ca, si in acest an, Marriott a dominat topul hotelurilor din Romania.

Citeste si:

“A fost un an foarte bun, mai bun decat anul trecut in termeni de venituri si profit. Cresterea s-a datorat in special aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, companiilor care au aparut in Bucuresti, ceea ce s-a tradus intr-o rata de ocupare ridicata in rezervarea camerelor si numarul de evenimente si conferinte”, afirma directorul JW Marriott Romania, neintrand in detalii.

Incepand cu 20 decembrie, desi afacerile scad, gradul de ocupare ramane la fel de mare, continua Kurt Strohmayer, hotelul axandu-se in principal pe afluenta oamenilor de afaceri veniti in Romania. In perioada sarbatorilor nu vin multi turisti, sustine acesta, in schimb “avem grad de ocupare de 100% in weekend-uri”. Deci cererea se mentine la un nivel inalt in continuare.

In 2007, Marriott a investit in modernizarea hotelului, dotarea camerelor cu televizoare LCD si schimbarea mobilierului . “Am schimbat si programul software si vom adauga inca patru apartamente prezidentiale ca urmare a cererii in crestere pe acest sector. In ceea ce priveste galeriile comerciale, preferate mai ales de romani, Louis Vuitton va intra in ianuarie, iar brandul elvetian de ceasuri Patek Philippe isi va face aparitia anul viitor. Tot atunci vom avea si inca sase camere de tratament SPA, acesta fiind cel mai calitativ SPA din Romania”, subliniaza directorul JW Marriott.

Asadar, piata hoteliera autohtona isi va mentine potentialul de atractivitate in urmatori ani, surse din piata apreciind ca numarul de camere va creste, pana in 2010, la aproximativ 9.000 de spatii de cazare, practic o dublare a pietei existente.

In prezent, piata este dominata in proportie de 66% de hotelurile de trei si patru stele, cele de cinci stele totalizand putin sub 1.500 de camere. Pe de alta parte, studiile efectuate de Peackcock Hotels arata, in urmatorii trei sau patru ani, investitii masive din partea lanturilor hoteliere internationale si concentrarea asupra unitatilor hoteliere medii care detin, in medie, peste 200 de camere.