"Anul viitor vom deschide trei cafenele Testa Rossa in Bucuresti atat in centre comerciale, cat si intr-o locatie stardala. Investitia medie intr-o unitate este in jur de 225.000 euro", a declarat Marius Ghenea.

Pe termen lung, planurile companiei prevad deschiderea a 8-10 cafenele in urmatorii trei-patru ani, fiind alocat un buget de investitii de pana la 1,6 milioane de euro. Cafenelele vor fi deschise atat in centre comerciale, cat si in zone stradale, unele din viitoarele locatii fiind deja contractate.

Potrivit lui Ghenea, momentan brandul Testa Rossa va fi dezvoltat in Bucuresti, iar eventual din a doua parte a lui 2010 vor fi deschise cafenele si in alte orase mai mici. Dezvoltarea Testa Rossa va fi sustinuta din surse proprii, motiv pentru care omul de afaceri nu este ingrijorat ca ar putea fi afectat de criza financiara. Mai mult, acesta crede ca noul context exonomic i-ar putea oferi noi oportunitati de dezvoltare.

"Am unele semnale ca in 2009 este foarte posibil ca multi jucatori din piata cafenelelor sa aiba probleme, de aceea am putea cumpara competitori daca se vor potrivi conceptului Testa Rossa", a mai spus Ghenea.

Brandul Testa Rossa a fost adus in Romania printr-un contract de franciza semnat cu grupul austriac Wedl. Compania Italian Coffee Concept este detinuta in proportie de 70% de Marius Ghenea, iar restul actiunilor sunt controlate de un antreprenor local. Prima cafenea Testa Rossa din Romania a fost deschisa in mall-ul Liberty Center din Bucuresti, in urma unei investitii de 250.000 euro. Cafeneaua are o suprafata de 130 mp si este estimata ca va generea vanzari de 500.000 euro in primul an de functionare.

Si Octavian Radu a intrat de curand in acest domeniu

Citeste si:

Marius Ghenea nu e singurul om de afaceri autohton, consacrat in alte domenii, care se indreapta catre piata cafenelelor: de curand, pe aceeasi piata a intrat si Octavian Radu, proprietarul grupului RTC, care a adus la nivel local reteaua de cafenele Cup&Cino.

De origine germana si prezent in 15 tari din intreaga lume, Cup&Cino este primul brand pe care il lanseaza grupul RTC pe piata HoReCa, prin doua concepte diferite, de coffee house si shop-in-shop, prin contributia diviziei de food&beverage Sebra si a partenerilor de franciza.

Conceptul Cup&Cino a aparut in 1995, in Germania, oferind sortimente de cafea din cele mai generoase plantatii din lume, Antioquia din Columbia, Tres Rios din Costa Rica si Wynaad din India. Boabele de cafea sunt prajite mai intai in Elvetia.

Cup&Cino este prezent astazi in tari ca Germania, Austria, Portugalia, Grecia, Chile, Indonesia, Quatar, Letonia, Kuweit sau Arabia Saudita, oferind 11 sortimente de cafea, ceaiuri, sucuri naturale, salate si gustari variate, de la croissante la panini sau pizza.

Grupul RTC este unul dintre cele mai mari grupuri de retail, distributie si servicii din Romania, avand zece divizii in prezent, printre carte Diverta (retail de carte, jocuri video, muzica, film, IT si papetarie), Rafar (retail haine, incaltaminte si cosmetice), Proffice (distributie de produse office) si Sebra (francize din industria ospitalitatii).