Productia autohtona de ciment va scadea in acest an cu aproximativ 10% fata de anul precedent, cand s-a ridicat la circa 10,7 milioane tone, pana la 9,63 milioane tone, in principal din cauza declinului masiv din domeniul constructiilor, a declarat presedintele CIROM, Mihai Rohan (foto).
Piata cimentului din Romania este foarte aproape de maturitate, inregistrand in ultimii patru ani un ritm de dezvoltare deosebit, precizeaza presedintele Organizatiei Patronale a Producatorilor de Ciment si altor produse minerale pentru constructii din Romania (CIROM), Mihai Rohan, totodata director general al Carpatcement Holding.

"In 2009, ca urmare a crizei financiare si economice, estimam ca este posibil sa asistam la o usoara scadere a pietei de ciment. Lipsa lichiditatilor si accesul dificil la produsele de finantare vor avea un impact important asupra consumului. (...) Asteptam in continuare inceperea proiectelor noi de constructii care au fost anuntate pentru a doua jumatate a anului. Aceste proiecte sunt reprezentate de constructii de spatii comerciale si birouri, dar si lucrari de infrastructura", a spus Mihai Rohan, conform NewsIn.

Pretul de vanzare al cimentului ar putea creste in acest an cu aproximativ 1-2%, datorita majorarii redeventelor din industrie, care conduc la o crestere a costurilor de productie, precum materii prime, energie, combustibili si transport. Rohan a adaugat ca preturile pentru ciment vor fi influentate si de evolutia cererii de pe piata, dar si de cursul de schimb valutar, deoarece multe contracte de achizitii sunt negociate in euro.

"Actuala lipsa de lichiditati din economie ne va afecta probabil si pe noi, producatorii de ciment, prin faptul ca circuitul bani - materii prime - productie - produs finit - bani va dura mai mult. Totodata, accesul dificil la produsele de finantare vor avea un impact puternic asupra consumului. Pe langa lipsa resurselor de finantare, in acest an ne confruntam si cu un grad mai mare de incertitudine in ceea ce priveste demararea proiectelor de infrastructura", a precizat presedintele CIROM.

In plus, statul va fi un generator de falimente, apreciaza Rohan, daca nu isi va plati datoriile catre unii constructori, care dateaza din septembrie 2008.

"Sunt datorii ce se rostogolesc pe lantul client-furnizor si afecteaza toata piata", apreciaza Rohan.

In ceea ce priveste investitiile producatorului de ciment Carpatcement Holding, directorul general al companiei precizeaza ca isi mentine planurile pentru dublarea capacitatii de productie. In 2008, investitiile in acest tip de proiecte s-au ridicat la aproximativ 60 milioane de euro, iar in acest an sunt estimate la circa 55 milioane de euro.

Ca urmare a acestui lucru, capacitatea de productie a celor trei fabrici (Bicaz, Fieni si Deva) va ajunge la 4,5 milioane tone/an.

Anul trecut, productia totala de ciment a fost de 10.703.000 tone, in crestere cu 6,4% fata de 2007 (10.061.000 tone), potrivit Organizatiei Patronale a Producatorilor de Ciment si altor produse minerale pentru constructii din Romania.

Livrarile interne au fost de 10.588.000 tone anul trecut, mai mult cu 8,6% comparativ cu 2007, cand s-au inregistrat 9.754.000 tone. In anul 2005, consumul de ciment era de 292 kg/locuitor, in 2006 de 362 kg/ locuitor, in 2007 de 461 kg/ locuitor, iar in 2008 a ajuns la 516 kg/locuitor.

In prezent, piata locala de ciment este dominata de trei mari producatori: Lafarge (Franta), HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia).


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri