"Inregistram usoare scaderi ale vanzarilor in acest ultim trimestru al anului. Oamenii, pe fondul crizei, prefera sa mai reduca portiile, cumpara mai putin, insa de calitate", a explicat Carmen Friptu.

Cu toate acestea, potrivit directorului general al companiei, Ana Pan va scoate pe piata in preajma sarbatorilor de iarna un volum similar de produse cu cel de anul trecut, respectiv 12.000 de cozonaci, 5.000 de kilograme de zburatori cu nuca, 3.000 de torturi si 1.500 de kilograme de prajituri de casa.

"Deja am inceput sa avem comenzi pentru sarbatori, avem clienti fideli care cumpara de la noi in fiecare an, insa partea importanta din vanzarile pentru aceste sarbatori se va concretiza peste cateva zile, pentru ca produsele noastre sunt proaspete, au termen de valabilitate de sapte zile, si atunci, clientii prefera sa le ia chiar in zilele apropiate sarbatorilor", a mentionat directorul general al companiei.

Aceasta a adaugat ca preturile produselor companiei nu s-au majorat anul acesta. "Produsele noastre sunt la preturi neschimbate fata de anul trecut. Am facut eforturi sa le mentinem chiar daca preturile unor ingrediente au crescut", a spus Friptu.

Astfel, potrivit reprezentantilor companiei pretul cozonacilor Ana Pan variaza intre 12 lei si 39 lei. Cele mai vandute sortimente de cozonaci sunt cele cu nuca si mac.

In ceea ce priveste numarul angajatilor, Carmen Friptu a spus ca acesta a ramas constant, in ciuda crizei economice, compania avand in prezent circa 200 de angajati. "A fost obiectivul nostru sa ne pastram angajatii, mai ales pentru ca multi dintre ei sunt cu noi inca de la inceput, adica de aproape 20 de ani", a adaugat Friptu.

Ana Pan a realizat o cifra de afaceri de patru milioane de euro, in primele noua luni ale anului 2009, nivel comparabil cu cel inregistrat anul trecut. Compania detine un lant de 24 de cofetarii, din care 18 magazine proprii si sase francize.