Pana in prezent, programul a inregistrat un total de 195 de aplicari in grupul tarilor din care face parte si Romania (alaturi de Bulgaria, Cehia, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia si Slovacia).

Per ansamblu, Romania a depus 61 aplicari (31% din total), cele mai multe dintre acestea fiind inregistrate pe sectoarele de design vestimentar si tehnologii energetice si de mediu.


Pana pe 15 ianuarie, vor avea loc sesiuni de aplicari pentru companii specializate in tehnologii in sistemul medical si de sanatate care vor sa acceada pe piata Japoniei, iar pana pe 29 ianuarie pentru tehnologii de constructii si tehnologii energetice si de mediu pentru Coreea de Sud.

Programul EU Gateway este o initiativa a Uniunii Europene, fiind implementat in exclusivitate de firmele Deloitte active in Uniunea Europeana, Japonia si Coreea de Sud. Programul urmareste facilitarea accesului companiilor europene pe aceste piete asiatice, in sectoare dificil de penetrat (in special cele tehnologice, reglementate foarte strict).

EU Gateway acopera sase sectoare economice - tehnologii energetice si de mediu, tehnologia informatiei si comunicarii, tehnologii in sistemul medical si de sanatate, tehnologii de constructii, design vestimentar, precum si design interior. Programul a fost structurat pe sase cicluri cu misiuni economice de-a lungul a sase ani, pana in 2014.

"Un element de noutate pentru misiunile din acest an este concentrarea pe constructiile si tehnologiile verzi. Prin urmare, misiunile economice din sectoarele technologii de constructii si tehnologii energetice si de mediu au loc in acelasi timp atat in Japonia (februarie 2010), cat si in Coreea de Sud (iunie 2010), acest lucru oferind oportunitati de colaborare extinse companiilor participante europene, pe de o parte si celor japoneze/sud-coreene pe de alta parte", a precizat Raluca Clapon, Business Analyst in cadrul Deloitte Management Consulting si responsabila de acest proiect in Romania.

Companiile eligibile trebuie sa aiba sediul in Uniunea Europeana si o activitate pe piata de cel putin cinci ani.

Alte criterii de selectie sunt actionariatul european majoritar sau de 100%, precum si o cifra de afaceri si un numar de angajati suficient de mare, astfel incat sa garanteze intrarea pe pietele din Japonia sau Coreea de Sud.

Candidatii trebuie de asemenea sa faca dovada unui portofoliu de cooperare cu companii la nivel international si sa aiba o strategie de business solida pentru penetrarea celor doua piete asiatice.