Volumul comertului retail a scazut in UE in martie cu 1%, iar in zona euro s-a redus cu 1,7%.

Declinul comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut a fost determinat de scaderi pe aproape toate segmentele, cu exceptia produselor nealimentare.

Astfel, volumul comertului retail cu alimente, bauturi si tutun a scazut in UE, in luna martie, cu 2,3% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut, in timp ce segmentul carburantilor auto s-a contractat cu 2,5%.

Volumul comertului retail de produse nealimentare cu exceptia carburantilor auto (textile, electronice, mobila, medicamente, carti etc.) a crescut insa cu 0,4%.

Citeste si:

Cele mai abrupte scaderi din UE, ajustate pentru zilele lucratoare, au fost inregistrate in Spania (-9,6%), Danemarca (-8,7%), Portugalia (-6,8%), Malta (-6,6%) si Romania (-5%). La polul opus, cele mai puternice cresteri au fost observate in Polonia (6,9%), Luxembourg (5,7%) si Lituania (5,2%).

Pe de alta parte, Romania contrazice trendul UE in cazul evolutiei volumului comertului retail in martie comparativ cu luna februarie. Cresterea de 0,8% remarcata in Romania este a doua din UE, dupa Estonia (2,1%), si contribuie astfel la atenuarea declinului de 0,8% inregistrat la nivelul Uniunii Europene.

Cifrele la nivelul UE si zonei euro nu reprezinta medii ale indicatorilor fiecarui stat membru, ci sunt calculate prin compilarea seriilor de date din fiecare tara, ajustate pentru zilele lucratoare.