Boc a spus, vineri, pe centura de ocolire a municipiului Cluj-Napoca pe relatia est, Valcele - Apahida, ca lucrarile la Autostrada Transilvania vor continua si pe segmentul Suplacu de Barcau - Bors, in judetul Bihor.

"Pe data la care va intra in Guvern forma noua a contractului cu compania Bechtel, imediat se va scoate la licitatie tronsonul Gilau - Nadasel, judetul Cluj, pentru a fi realizat pe bugetul de stat, pentru a fi continuata lucrarea. Acolo deja exproprierile sunt facute, proiectarea este realizata si vor putea fi continuate lucrarile. Se vor continua lucrarile la Suplacu de Barcau - Bors, judetul Bihor, pe cei 64 de kilometri care vor fi finalizati, astfel incat in acest calendar lucrarile sa continue. Noul contract cu Bechtel va intra in Guvern in luna septembrie", a spus Emil Boc.

Acesta a estimat ca licitatia pentru lucrarile de pe tronsonul Gilau - Nadasel ar putea fi finalizata pana la sfarsitul anului.

"Sa vedem, in functie de cine va veni”, a subliniat premierul.

Tronsonul Gilau - Nadasel din judetul Cluj are o lungime de 8,5 kilometri.

Costul de construire a autostrazii Transilvania va fi redus la 6,9 milioane euro/km, cu circa 50% mai putin, iar compania Bechtel va mai lucra doar pe doua tronsoane, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase sectoare de drum, a anuntat, la inceputul lunii august, ministrul Transporturilor, Anca Boagiu.

Premierul Emil Boc a sustinut, la randul sau, ca Bechtel nu va primi despagubiri pentru modificarea contractului.
"Se continua lucrarile pe tronsonul Suplacu de Barcau-Bors, iar la nivelul politic am decis, in coalitie, ca tronsonul de la Gilau la Mihaiesti sa fie scos imediat la licitatie, deoarece proiectarea este finalizata. Pentru tronsonul Targu Mures-Campia Turzii va fi reluata proiectarea, in vederea organizarii licitatiei de executie. Evident ca Bechtel nu va primi despagubiri, ce despagubiri sa primeasca ?", spunea atunci Boc.

Potrivit ministrului Transporturilor, compania Bechtel va continua lucrarile doar la tronsoanele Campia Turzii-Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii Transilvania, statul fiind liber sa liciteze celelalte sase tronsoane, fara nicio pretentie din partea constructorului american.

Citeste si:

Proiectul autostrazii Transilvania a fost impartit in opt tronsoane de constructie. Lucrarile nu au fost incepute pe sase dintre ele, insumand 297 de kilometri, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km).

Costul de construire a autostrazii Transilvania pe tronsoanele unde Bechtel continua sa lucreze va fi redus la 6,9 milioane euro/km, fata de 14,7 milioane euro/km in prezent, pentru celelalte tronsoane costul estimat si raportat inclusiv la specificul terenului fiind de 7,2 milioane euro/km, nivelul final urmand insa sa fie stabilit in urma licitatiilor.

Potrivit ministrului Boagiu, platile restante pe care Guvernul trebuie sa le mai achite companiei Bechtel insumeaza circa 90 milioane euro, achitate in doua transe, dintre care prima in perioada imediata, iar a doua la finalul acestui an.

Tronsonul Suplacu de Barcau-Bors va fi finalizat in totalitate de Bechtel in 2013, Boagiu evitand insa sa avanseze si un termen de finalizare a intregii autostrazi Transilvania.

Proiectul Autostrada Transilvania a inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde euro, pentru constructia unui traseu de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la sapte ani de la lansarea proiectului, depaseste cu putin 10% din traseul total.

Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri.

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania avea in luna mai o datorie catre Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adauga TVA in valoare de 90,3 milioane lei.