Potrivit hotararii 161/2006, privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor, completarea registrului electronic se va face incepand cu 1 ianuarie 2007, potrivit NewsIn. Aplicatia informatica cu care angajatorii vor trebui sa faca registrul electronic de evidenta a salariatilor a fost publicata in 15 decembrie pe pagina de internet a Inspectiei Muncii si poate fi descarcata gratis de catre angajatori impreuna cu manualul de utilizare a programului.

Registrele electronice au ca scop reducerea formalitatilor administrative de evidenta a angajatilor si crearea unei baze de date la nivelul Inspectiei Muncii, care va cuprinde toate contractele individuale de munca. Registrele "pe hartie" se vor pastra si arhiva la nivelul angajatorilor.

O alta obligatie a angajatorilor va fi si intocmirea unui dosar personal pentru fiecare dintre angajati. Dosarul va cuprinde actele necesare angajarii, contractul individual de munca sau actele referitoare la modificarea, suspendarea si incetarea contractelor individuale de munca.

Citeste si:

Angajatorii trebuie sa transmita registrul in forma electronica la Inspectia Teritoriala a Muncii pe a carei raza teritoriala isi au sediul sau domiciliul, in termen de 20 de zile de la data angajarii primului salariat sau in termen de cinci zile de la fiecare modificare operata.

Refuzul de a transmite registrele ITM-urilor precum si necompletarea acestora vor fi sanctionate cu amenda de la 2.000 la 5.000 de lei. Nu au obligatia infiintarii registrului misiunile diplomatice, oficiile consulare straine cu sediul in Romania, precum si reprezentantele din Romania ale firmelor straine.

Totodata, vechimea in munca a salariatilor va fi probata in continuare cu carnetul de munca, pana in data de 31 decembrie 2008. Prin urmare, persoanele care se angajeaza in 2007 si 2008 vor beneficia in continuare de carnet de munca.