Guvernul a modificat componenta Comisiei de privatizare a societatii Automobile Craiova (Daewoo), care va avea doar cinci membri in loc de sapte: Sebastian Vladescu, Mihai Voicu, Teodor Atanasiu, Gyerko Laszlo si Flavius Pop.

Potrivit unui comunicat al guvernului citat de NewsIn, fostul ministru de finante, actual secretar de stat in acelasi minister, Sebastian Vladescu, ramane presedintele Comisiei, in timp ce fostii ministri ai PD: Radu Berceanu si Gheorghe Barbu, dar si consilierul premierului, Razvan Orasanu, si actualul ministru al economiei si finantelor, Varujan Vosganian, nu mai sunt membri in Comisie.

In schimb, guvernul i-a pastrat pe presedintele AVAS, Teodor Atanasiu, si pe vicepresedintele AVAS, Lazslo Gyerko. De asemenea, au mai fost numiti in aceeasi Comisie: ministrul pentru relatia cu Parlamentul, Mihai Voicu, si directorul general al AVAS, Flavius Pop. Membrii Comsiei nu sunt remunerati.

AVAS a publicat pe 9 martie 2007 anuntul de vanzare prin negociere pe baza de oferte finale, imbunatatite si irevocabile a unui pachet de actiuni reprezentand 72,4% din capitalul social al societatii comerciale Automobile Craiova SA.

Investitorii interesati pot depune pana pe 25 aprilie 2007 scrisori de intentie neangajante care sa contina o scurta prezentare a activitatii, o scurta descriere a motivatiei de a investi la Automobile Craiova si datele de contact.

Citeste si:

Automobile Craiova SA are un capital social de 39.783.166 lei si are ca obiect de activitate fabricarea si comercializarea de subansamble pentru autovehicule. AVAS detine 72,4% din actiunile societatii, SIF Oltenia 22% si alti actionari 5,5%.

Automobile Craiova este unicul actionar cu drept de vot la SC Daewoo Automobile Romania SA, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania.

Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006. Pana in prezent, si-au manifestat interesul pentru uzina de la Craiova: companiile General Motors, Ford si Tata (India).