Magistrala 5 care va uni Drumul Taberei de cartierul Panteliom se va derula in doua etape, respectiv Drumul Taberei-Universitate si Universitate-Pantelimon. Potrivit estimarilor, aceasta linie de metrou va deservi o populatie de aproximativ 300.000 locuitori.

Linia Drumul Taberei-Universitate va avea noua km, cu 13 statii, si va face legatura intre zona de vest si centrul orasului. Astfel, vor exista statii de metrou in zona cartierului Drumul Taberei, Razoare, Eroilor si a bulevardelor Mihail Kogalniceanu si Regina Elisabeta. Noua linie va avea statii de corespondenta cu magistrala I Dristor 2-Pantelimon la statia Eroilor si cu magistrala 2 Pipera-Depou IMGB la statia Universitate. Reprezentantii Metrorex au declarat pentru NewsIn ca lucrarile se vor derula pe o durata de sapte ani, valoarea investitiei fiind de 570 milioane euro. In cursul acestui an va fi semnat un acord pentru un imprumut de la Banca Europeana de Investitii, finantarea urmand sa acopere achizitia a 21 de trenuri, astfel incat intervalul de circulatie sa fie de 3-4 minute.

Tronsonul Universitate-Pantelimon va avea opt km, cu 13 statii, si va face legatura intre centrul Bucurestiului si zona de est pe traseul bulevardelor Carol, Pache Protopopescu, soseaua Iancului si Pantelimon. "Studiul de fezabilitate elaborat pentru aceasta etapa este in curs de aprobare. Valoarea investitiei este de 828 milioane euro, valoare care include si 15 trenuri de metrou. Termenul de executie a lucrarii este de cinci ani de la obtinerea finantarii", au explicat reprezetantii Metrorex.

Citeste si:

In ceea ce priveste, constructia tronsonului de la Piata Victoria spre aeroporturile Baneasa si Otopeni-Magistrala 6, costurile investitiei se ridica la un miliard euro. Proiectul prevede constructia unei linii de metrou de 15,8 km, cu 19 statii, precum si achizitia a 13 metrouri. Termenul de executie este de sapte ani de la obtinerea finantarii, proiectul fiind promovat de Primaria Capitalei care a realizat si studiul de fezabilitate.

Premierul Calin Popescu Tariceanu a anuntat la inceputul anului ca extinderea liniei de metrou pana la aeroportul Otopeni va intra in responsabilitatea Primariei Capitalei, iar suma pe care o va imprumuta statul roman pentru acest proiect, de la Banca Japoneza pentru Cooperare Internationala, este de 700 de milioane de dolari.

Metroul bucurestean transporta in medie peste 500.000 de calatori pe zi. Numarul calatorilor transportati cu metroul in perioada 2003-2006 a crescut cu peste 10% anual, iar in primele patru luni ale acestui an numarul calatorilor a fost mai mare cu 20% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit informatiilor furnizate de Ministerul Transporturilor. Astfel, in 2003 au fost transportati aproximativ 105 milioane de calatori, iar in 2006 numarul acestora a ajuns la 141,8 milioane, in timp ce in primele patru luni ale anului 2007 au fost circa 52,6 milioane de calatori.