Ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a precizat la nodul Gilau al autostrazii, din judetul Cluj, ca statul roman mai are de platit Bechtel cira 100 de milioane de euro, pentru lucrarile de pe tronsonul 2B.

“Acum trebuie sa prindem din urma niste plati si o sa incercam safacem si acest lucru. Sunt niste facturi care cred ca sunt undeva la 70-80 de milioane de euro si probabil ca o sa mai fie finalizarea asta, deci cred ca suntem undeva in zona lui 100 de milioane de euro, poate undeva peste. Noi am primit o datorie foarte mare de anul trecut si probabil ca o sa ramana niste bani care sa fie platiti si in ianuarie”, a spus ministrul Transporturilor, adaugand ca fiecare factura emisa se va plati la o luna dupa emiterea ei, deci pana in luna ianuarie 2010 datoriile catre Bechtel vor fi achitate.

Acesta crede ca proiectul Autostrazii Transilvania necesita si in 2010 o alocare bugetara asemanatoare cu cea din 2009, adica “in jurul a 400 de milioane de euro”.

Berceanu a spus ca, spre deosebire de o autostrada construita la campie, care costa 6 milioane de euro pentru fiecare kilometru, Autostrada Transilvania a avut costuri de 11 milioane de euro pe km, fara sa fie incluse sumele pentru exproprieri.

Intrebat daca ministerul va pune taxa soferii care vor foloseasca A3 Berceanu a raspuns: “Cand o sa fie gata de la Brasov la Bors, da”.

Ministrul Transporturilor a mai afirmat ca intentia Guvernului este ca pana in 2012 sa existe autostrada de la Targu Mures pana la granita cu Ungaria, iar in acest sens, la mijlocul lunii ianuarie 2010 oficialii Ministerului Transporturilor vor relua discutiile cu firma constructoare Bechtel pentru a gasi metode de finantate alternative finantarii exclusive de la bugetul de stat a Autostrazii Transilvania.

“Ideea este de a unifica (n.red. – tronsonul 2B Campia Turzii – Gilau, care are 54 de km si tronsonul 3C Suplacul de Barcau – Bors, care are 64 de km), astfel incat, pana in 2012, sa existe autostrada de la Targu Mures pana la granita si discutiile noastre cu Bechtel merg in directia de a gasi o solutie comuna pentru a putea finanta altfel decat de la bugetul de stat – de unde e clar ca nu vom avea suficienti bani – portiunea Brasov – Targu Mures. Discutam despre posibilitatea ca dumnealor sa vina cu o formula de credit-furnizor, cu o formula de concesiune, ceva de genul asta. Ne-am propus ca dupa jumatatea lunii ianuarie sa reluam aceste discutii pe care le-am evocat asa, la inceputul anului acesta”, a spus Berceanu.