Necesitatea unor demersuri sustinute de informare si educare in randul tinerilor este cu atat mai relevanta cu cat nivelul acestora de economisire este extrem de redus. Doar 7% dintre studenti au bani pusi deoparte si numai 0,5% detin o asigurare de viata cu plan de pensii sau de investitii, potrivit informatii culese la nivel national in 2010 de GfK.

In acest context, ING Asigurari de Viata, cu sprijinul organizatiei Junior Achievement Romania, lanseaza programul de educatie financiara Proiectul tau: Viitorul! (foto). Campania reprezinta o componenta a strategiei de responsabilitate sociala a ING Asigurari de Viata si beneficiaza de parteneriatul media al publicatiei online wall-street.ro.

„Prin proiectul pe care il sustinem vorbim tinerilor intr-o maniera simpla despre o tema cat se poate de importanta: responsabilitatea pe care trebuie sa si-o asume pentru siguranta propriului viitor financiar. Constientizarea nevoii de a economisi in acest scop chiar din anii tineretii este la un nivel redus inca in Romania”, a declarat Cornelia Coman, director general ING Asigurari de Viata.

Proiectul tau: Viitorul! isi propune sa ofere tinerilor o sursa credibila si obiectiva de informatie despre asigurarile de viata, astfel incat sa poata lua decizii argumentate cu privire la acest tip de instrumente financiare. Programul se adreseaza persoanelor cu varsta intre 18 si 26 de ani, inregistrate intr-o forma de invatamant universitar sau post-universitar, si se desfasoara prin intermediul portalului proiectultauviitorul.ro. Campania include doua etape, cu participarea individuala si, ulterior, in echipa, a tinerilor.

“Prin programele de educatie financiara derulate in parteneriat cu comunitatea de afaceri urmarim cresterea gradului de informare a tinerilor, viitori consumatori de servicii financiare, astfel incat acestia sa fie pregatiti atunci cand aleg un anumit serviciu financiar sau cand decid in favoarea unei anumite institutii financiare”, a declarat Stefania Eugenia Popp, director executiv al Junior Achievement.

Citeste si:

Etapa initiala a programului a demarat deja si se desfasoara pana la sfarsitul lunii aprilie. Aproximativ 10.000 de studenti vor fi invitati direct prin e-mail sau SMS sa se inscrie in concurs iar in centre universitare importante din Bucuresti, Constanta, Timisoara, Galati, Iasi si Pitesti a inceput o campanie de comunicare a proiectului in randul studentilor.

Prima etapa a campaniei le propune tinerilor o incursiune in domeniul planificarii financiare si al asigurarilor de viata, prin intermediul a sase module educative. Materialele vin sa ofere raspunsuri la intrebarile care apar la inceputul vietii independente, precum cele legate de planificarea financiara, de sursele si obiectivele importante de economisire pe termen lung, de riscurile potentiale in viata si diminuarea lor etc. In acest context, sunt detaliate si clarificate notiuni esentiale despre asigurarile de viata, ca de exemplu tipurile de polite, costurile si beneficiile asigurarilor de viata, informatiile care trebuie cunoscute inainte de a incheia un contract de acest tip.

"Studiile releva ca tinerii au cunostinte reduse in ceea ce priveste managementul finantelor personale, si de aceea consideram ca este oportun pentru wall-street.ro sa sustina proiectul de educatie financiara Proiectul tau: Viitorul!. Online-ul creeaza un spatiu interactiv pentru actorii principali ai acestui demers educativ: studentii", a declarat Claudiu Vrinceanu, redactor sef Wall-Street.ro

Fiecare dintre capitolele informative este insotit de unul sau doua quizuri pentru testarea cunostintelor dobandite. Participantii care isi insusesc notiunile financiare si raspund corect la cele 11 quizuri, intra in competitie si pot castiga, prin tragere la sorti, un notebook, un hard disk extern de 1T si un e-book Reader Kindle.