Romania s-a situat pe primul loc dupa numarul de clienti noi persoane fizice atrasi anul trecut la nivelului grupului bancar Société Générale, cu un total de 256.000 de clienti, pe locul al doilea situindu-se Serbia, cu 111.000 de persoane, dintr-un total de 626.000 de clienti.

Numarul total de clienti noi inregistrati de Société Générale in 2005 pentru activitatile bancare de retail a fost de 626.000 de persoane. La nivel european, excluzind Franta, grupul francez a contractat anul trecut 475.000 de noi clienti persoane fizice, numarul total al acestora crescind de peste patru ori din 1999 si pina in prezent.

In comunicat se mai arata ca Société Générale a deschis 233 de noi filiale in 2005, dintre care 102 numai in ultimele trei luni ale anului, cele mai multe in Romania, Serbia, Bulgaria si Egipt. Profitul net al grupului a consemnat un avans de 35,5% comparativ cu anul 2004, de la 3,2 miliarde de euro la 4,4 miliarde de euro. Cistigul operational al grupului s-a apreciat, de asemenea, de la 4,7 miliarde de euro la 6,5 miliarde de euro. In cazul activitatilor de retail bancar, profitul net a crescut cu 12,4%, de la 942 de milioane de euro la peste un miliard de euro, in timp ce cistigul operational s-a majorat cu 12,3%, de la 1,5 miliarde de euro la aproape 1,7 miliarde de euro.

Citeste si:

Activitatile de retail bancar din afara Frantei au consemnat un avans semnificativ, reprezentind una dintre cele mai importante surse de dezvoltare ale grupului, datorita strategiei de achizitii pe zone geografice - in Europa Centrala si de Est, bazinul mediteraneea si Asia - si de dezvoltare organica, prin intermediul investitiilor. Astfel, profitul net consemnat in afara Frantei a crescut anul trecut cu 49,6%, de la 258 de milioane de euro la 386 de milioane de euro, in timp ce cistigul operational s-a apreciat cu 33,6%, de la 585 de milioane de euro la 795 de milioane de euro.

De asemenea, rata analizata de crestere a creditelor acordate persoanelor fizice a depasit 30%, reflectind avansul semnificativ al imprumuturilor de consum si pentru locuinte acordate in special de subsidiarele din Europa Centrala si de Est. In cazul depozitelor facute de persoanele fizice, cresterea a fost de 12%.