In ciuda acestui fapt, una din cinci persoane are retineri in a divulga informatii financiare in mediul online.

Potrivit MasterCard, odata cu dezvoltarea comertului electronic si raspandirea computerelor, a tabletelor si a smart phone-urilor la nivel global, cardurile au devenit o solutie sigura si simpla pentru comertul online intern si international.

In plus, MasterCard a dezvoltat cateva ghiduri practice care ajuta clientii sa faca cumparaturi online in siguranta. Citeste mai departe sfaturile pentru a efectua cumparaturi online in siguranta:

Inainte de a face o achizitie

1. Cautati adresele web care incep cu https:// („s” vine de la sigur) si au un simbol in forma de lacat in partea din dreapta jos a barei de instrumente a browser-ului. Acest lucru va confirma ca datele dvs. personale sunt transmise in siguranta.

2. Faceti cumparaturi si pe site-uri internationale, unde s-ar putea sa gasiti oferte foarte bune.

3. Cititi politica de confidentialitate a companiei. Puteti gasi informatii despre eforturile sale de a va proteja dreptul la intimitate si despre politicile sale privind colectarea, utilizarea si transferul datelor personale catre alte organizatii.

4. Verificati daca exista simbolul MasterCard® SecureCode™ pe site, ca garantie a securitatii oferite de comerciantul online. MasterCard® SecureCode™ este o parola personala sau un cod pentru plati online, pe care numai dumneavoastra, in calitate de posesor de card, il puteti folosi, pentru siguranta suplimentara in tranzactiile online.

5. Verificati identitatea juridica a magazinului online. Acest lucru include datele de contact, numarul de identificare de la Registrul Comertului, codul unic de inregistrare (VAT code), modalitati de plata si livrare, termeni si conditii, perioada pe care o aveti la dispozitie pentru a va razgandi si politica de returnare.

6. Fiti practic. Bazati-va pe familie, prieteni si organizatiile de protectie a consumatorilor pentru recomandari si review-uri ale comerciantului online. Nu cumparati produse sau servicii scumpe de la comercianti despre care nu stiti nimic.

In timpul unei achizitii online

Citeste si:

7. Consumatorilor li se pot solicita informatii personale si financiare, necesare pentru tranzactiile cu cardul. Acestea includ: marca sub care este este emis, numarul, numele de pe card, data de valabilitate, codul de siguranta de pe verso-ul cardului (nu si PIN-ul) si adresa de livrare.

8. Pentru a beneficia de maximum de siguranta:
a. Nu divulgati niciodata codul dvs. PIN in mediul online.
b. Nu oferiti niciodata informatii financiare si personale, ca raspuns la o solicitare venita pe mail. Companiile de carduri si bancile nu solicita niciodata astfel de informatii pe email.

In plus, MasterCard opereaza un program online de monitorizare a fraudelor, care scaneaza internetul pentru a detecta site-uri frauduloase. In eventualitatea in care un site fraudulos este detectat, provider-ul sau este rugat sa inchida site-ul si sunt notificate autoritatile responsabile.

Dupa o achizitie

9. Pastrati inregistrari ale tranzactiilor online. Acest lucru s-ar putea traduce prin a face o copie tiparita sau una digitala a paginii pe care ati efectuat tranzactia sau a paginii de confirmare a comenzii. O astfel de pagina are rolul unei chitante.

10. Verificati extrasul de cont al cardului dumneavoastra pentru a va asigura ca tranzactiile online au fost procesate corect.

11. Puteti primi banii inapoi daca aveti probleme cu achizitia online pe care ati realizat-o, prin intermediul serviciilor noastre de Chargeback. Aici sunt incluse situatii ca cea in care nu primiti comanda, vi se solicita bani pentru o comanda pe care nu ati facut-o sau primiti un extras de cont ce contine o greseala.

12. Consumatorii sunt sfatuiti intotdeauna sa contacteze mai intai comerciantul online. Totusi, daca problema nu poate fi rezolvata impreuna cu comerciantul, contactati banca emitenta, ca sa aflati mai multe despre optiunile pe care le aveti la dispozitie.

13. Politica Responsabilitate Zero (Zero Liability). Beneficiati de facilitatea de Zero Liability din momentul in care notificati banca despre pierderea sau furtul cardului. Inainte de a notifica banca, sunteti responsabil in limita a 150 de euro, in functie de politicile bancii dumneavoastra. Exista si cateva reguli de care trebuie sa tineti cont, pentru a putea beneficia de Zero Liability: sa aveti contul bancar la zi, fara intarzieri la plata, sa nu fi divulgat nicio informatie care ar fi putut ajuta infractorul sa savarseasca frauda, sa nu fi reclamat doua sau mai multe astfel de situatii in ultimele 12 luni.