"Gradul de bancarizare actual al Romaniei precum si numarul de carduri active din piata (11milioane) arata potential neexploatat in special in mediul mic urban si rural. ATM-urile reprezinta o solutie versatila in mediul rural datorita costului relativ scazut fata de prezenta unei sucursale bancare dar si ca factor esential de adoptie a cardurilor in randul acestui segment de populatie", a declarat Dragos Chivu, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Dragos Chivu va fi prezent la conferinta Banking 2.0 organizata de wall-street.ro in 29 octombrie.

Ia pulsul tehnologiei si descopera viitorul banking-ului romanesc la evenimentul wall-street.ro dedicat inovatiei in banking. Afla cu ce alte produse inovatoare vor sa ne surprinda bancile si furnizorii de solutii IT si ce tehnologii utilizeaza acestia pentru a creste interactiunea cu clientii si pentru a-si imbunatati performantele. Te poti inscrie GRATUIT aici.

Potrivit lui Chivu, ATM-urile au devenit un succes in piata pentru ca asigura o experienta bancare imbunatatita: operatiunile sunt rapide, usoare si intuitive, iar clientii au control deplin asupra tranzactiilor.

Citeste si:

"Din aceste motive, ATM-urile au potential pentru a atinge zone inca neexplorate: imaginati-va un transfer de numerar in care atat depunerea cat si retragerea se efectueaza la ATM, prin intermediul unui cod trimis prin SMS, de exemplu. Platile de facturi, reincarcarile de cartele telefonice mobile, biletele de loterie, la spectacole sau cartile de imbarcare sunt tot atatea oportunitati de tranzactii relativ neexplorate, dar realizabile tehnologic. De altfel, avem in portofoliu solutii pentru aceste dezvoltari", mentioneaza CEO-ul Printec Group Romania.

Cum va evolua clasicul bancomat in cativa ani?

"Din punct de vedere estetic, e dificil de imaginat un astfel de raspuns. Cu numai cinci ani in urma, tabletele erau probabil la fel de dificil de imaginat cu exceptia catorva vizionari. De aceea m-as raporta la elementele esentiale pe care un ATM le ofera: interactiuni intuitive si acces rapid la cele mai frecvente tranzactii electronice, cu numerar, card sau portofel electronic. ATM-urile au potentialul unei interactiuni personalizate, practice si directe cu banca, prin intermediul unui Operator Virtual Interactiv ( Interactive Teller)", a precizat Chivu.

Astfel, prin intermediul unei video-conferinte, clientii vor avea acces la cele mai diverse servicii bancare si vor putea rezolva rapid urgente financiare dintre cele mai complexe, fara eforturi suplimentare.

El crede ca intr-un interval de zece ani vor exista, de asemenea, aplicatii pentru conexiunea automata dintre ATM si smartphone-uri care sa permita accesarea ATM-ului via mobil, dar si posibilitatea autentificarii fara contact si chiar biometrice.