Wall-Street.ro: Scaderea pietei de leasing financiar pare ca a ajuns la final. Industria a inregistrat la 9 luni din 2014 o crestere de 17%. Considerati ca urmeaza o perioada de consolidare? Este posibil sa revina la rate puternice de crestere?

David Gedlicka: Anul 2015 va urma trendul ascendent, insa nu vorbim despre cresteri spectaculoase inca, ci doar de o crestere constanta, naturala intr-o piata cu o economie stabila. Aceasta tendinta de crestere va continua, avand in vedere informatiile recente, conform carora numarul inmatricularilor de autoturisme noi in tara noastra in primele opt luni ale anului a inregistrat o crestere de aproximativ 26%. Acest procent este al patrulea cel mai mare din Uniunea Europeana pentru aceasta perioada, fapt ce ne sporeste increderea in piata auto locala.

N.R. - Piata de leasing financiar a inregistrat la 30.09.2014 (ultimele date disponibile) un volum total nou finantat in valoare de 974 mil. euro, in crestere cu 17% fata de aceeasi perioada a anului 2013. Distributia pe tipuri de active finantate a fost urmatoarea: 75% (734 mil. euro) autoturisme si vehicule comerciale, 22% (212 mil. euro) echipamente si 3% (28 mil. euro) imobiliare.

David Gedlicka: Avand in vedere legatura stransa existenta intre evolutia pietei auto si cea a pietei de leasing aferenta, asteptarile noastre sunt moderate, insa pozitive. Sa nu uitam insa ca Porsche Finance Group se ocupa exclusiv de finantarea si asigurarea autovehiculelor - acesta este businessul nostru principal, astfel incat intreaga noastra structura de business este construita in jurul masinii pe care clientii vor sa o achizitioneze.

Wall-Street.ro: Cu ce adevaruri v-ati confruntat in acesti cinci ani de criza si ce concluzii vi s-au cristalizat vis-a-vis de situatia din Romania?

David Gedlicka: Evolutia Porsche Leasing (compania membra a Porsche Finance Group care ofera servicii de leasing financiar) a mentinut tendinta ascendenta in ultima perioada, in linie cu piata de leasing si piata auto, care au continuat in aceeasi directie de revigorare. Valoarea bunurilor finantate de Porsche Leasing, era, la sfarsitul lunii noiembrie din 2014, cu 16% mai mare decat aceeasi perioada a anului 2013. Atat segmentul de masini noi, cat si cel de masini rulate au inregistrat cresteri in acest an, iar acest lucru ne-a influentat pozitiv. Astfel, putem spune ca ne-am indeplinit obiectivul de a ne mentine printre cei mai importanti jucatori ai pietei.

Putem spune ca ceea ce ne-a ajutat sa depasim perioada de criza a fost faptul ca am aplicat continuu strategia principala a Porsche Finance Group: de a ne imbunatati constant produsele si serviciile pentru a spori gradul de satisfactie al clientilor. In plus, ne-am adaptat la realitatile pietei. De pilda, am raspuns cererii de masini rulate cu pachete de finantare dedicate, atat prin leasing financiar, cat si prin credit. Aceasta tendinta a fost vizibila in 2014 si va continua si in 2015.

Wall-Street.ro: Exista in continuare potential? Care sunt sursele de crestere si posibilitatile actuale ale companiilor?

David Gedlicka: Piata din Romania prezinta, intr-adevar, un important potential de crestere, fapt ilustrat de evolutia constanta a economiei si a puterii de cumparare. Un exemplu in acest sens este sectorul IMM. Putem spune ca, in ultima perioada, asistam la o intensificare a cererii pentru produsele noastre din partea companiilor mici si mijlocii, iar importanta acestui sector pentru piata finantarilor auto este in crestere. De altfel, Porsche Finance Group isi sprijina clientii IMM printr-o serie de oferte special create pentru ei. De exemplu, prin oferta Small Fleet, acestia beneficiaza de un bonus financiar de 2% din pretul masinii, asigurare CASCO gratuita timp de sase luni si dobanzi preferentiale. Suntem convinsi ca astfel de promotii dedicate reprezinta cheia catre o crestere semnificativa a acestui segment.

De asemenea, provocari continua sa existe, in principal din cauza volatilitatii pietei si a legislatiei din domeniile in care activam.

Citeste si:

Wall-Street.ro: Ce modele auto ati finantat preponderent in 2014? Cum s-au schimbat preferintele clientilor?

David Gedlicka: Asa cum stiti, grupul nostru finanteaza si asigura exclusiv masini apartinand marcilor concernului Volkswagen. Asadar, acestea sunt marcile vandute de noi inclusiv in 2014: Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda, Porsche, plus masini rulate prin intermediul Das Weltauto.

Porsche Leasing a reusit performanta de a-si mentine pozitia printre cei mai importanti jucatori ai pietei, cu o valoare a bunurilor finantate in crestere cu 16% la 30 noiembrie 2014, fata de aceeasi perioada a anului trecut. In acest sens, pozitionarea solida a brandurilor din holdingul nostru, alaturi de experienta vasta in domeniul finantarii si asigurarii auto au reprezentat avantaje semnificative pentru noi, atat in perioada de relansare a pietei, dar mai ales in perioadele dificile din anii precedenti. Acest rezultat demonstreaza faptul ca Porsche Leasing aplica strategia continua a Porsche Finance Group de a imbunatati produsele si serviciile pe care le oferim clientilor nostri, cu scopul de a creste nivelul de satisfactie al acestora.

Porsche Mobility, compania care ofera leasing operational si management de flota, si-a pastrat, de asemenea, pozitia intre principalii jucatori de pe piata, cu o crestere de 8,4% a numarului de masini in portofoliu fata de aceeasi perioada a anului trecut. De altfel, acest segment de business este cel care s-a mentinut ascendent in mod constant si pe perioada crizei. Acest lucru se datoreaza strategiei noastre pe termen lung.

Porsche Bank a inregistrat o crestere semnificativa,. Astfel, segmentul de credite auto a crescut cu 38% comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior. Si segmentul nostru de asigurari, reprezentat de Porsche Asigurari – care ofera asigurari CASCO –a cunoscut un trend ascendent in 2014. Porsche Asigurari ofera un produs de asigurare CASCO fiabil, o retea nationala de inspectori de daune independenti si – cel mai important aspect – o stransa colaborare cu reteaua de service-uri partenere si cu cea de dealeri a holding-ului. Aceste lucruri se reflecta, dincolo de rezultatele financiare pozitive, in satisfactia crescuta a clientilor Porsche Asigurari cu privire la rapiditatea si eficienta solutionarii daunelor in cazul unor evenimente nedorite. Astfel, Porsche Asigurari a semnat cu 97% mai multe polite de asigurare CASCO in perioada ianuarie – noiembrie 2014, fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Nu in ultimul rand, Porsche Broker de Asigurare continua sa fie in topul pietei de profil, cu o crestere de 44% a numarului total de polite intermediate pana la finalul lunii noiembrie 2014, fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Wall-Street.ro: V-ati propus decizii manageriale importante pentru 2015? Investitii, proiecte, servicii?

David Gedlicka: Principalul obiectiv al Porsche Finance Group ramane acela de a le oferi produse si servicii de inalta calitate. Lucram constant la imbunatatirea si modernizarea continua a sistemelor noastre IT, cu scopul de a sustine dezvoltarea constanta a produselor si de a ne concentra pe toate resursele implicate. Acesta este unul dintre cele mai importante avantaje competitive de care dispunem.

In domeniul managementului de flote, produsele si serviciile sunt personalizate pe nevoi si asteptari specifice clientilor. Asadar, ne adaptam portofoliul in functie de cazuri particulare.