Asociatia "atrage atentia tuturor proprietarilor de autovehicule din Romania asupra faptului ca repararea barilor de protectie din plastic ale autovehiculelor este o operatie ilegala, neconforma si care pune in pericol siguranta rutiera. Decizia de a repara respectivele piese cu scopul de a reduce costurile de despagubire a devenit sarcina de serviciu pentru inspectorii de daune, angajati ai societatilor de asigurari, functionari care nu poarta nici un fel de raspundere pentru aceste solutii tehnice aberante, cu grave consecinte asupra sigurantei in trafic atat pentru conducatorii auto, cat si pentru pietoni".

90% dintre societatile de asigurari din Romania decid repararea unor piese avariate si nu inlocuirea cu unele noi. Decizia face diferenta dintre viata si moarte intr-un accident rutier.

In opinia ASSAI, "repararea acestor repere nu poate fi efectuata in conditii de siguranta pentru ca acele piese, atunci cand sunt reparate (lipite), isi pierd caracteristicile necesare de elasticitate si preluare a socului in cazul unui impact. Producerea unui accident cu un pieton care este lovit cu o masina astfel reparata poate face diferenta dintre un accident cu vatamare corporala si ucidere din culpa", mai adauga asociatia service-urilor independente.

Asiguratorii romani apeleaza la astfel de solutii tehnice, spun service-urile, pentru ca repararea unei bari costa aproximativ 100 de lei, pe cand achizitia uneia noi costa intre 800 si 2.500 de lei in functie de marca masinii.

In situatia in care un pagubit RCA sau asigurat CASCO accepta o asemenea solutie tehnica, trebuie sa se astepte si la alte consecinte, potrivit ASSAI:

  • Daca bara reparata va fi distrusa intr-un viitor accident, asiguratorul ii va despagubi doar 50% din valoarea piesei noi, pe motiv ca piesa de pe autovehiculul sau nu a fost noua, ci reparata. Prin urmare, asiguratul CASCO sau pagubitul RCA va trebui sa suporte 50% din valoarea acelei piese;
  • Lipsa unei garantii tehnice acordate “beneficiarului” pentru niste reparatii efectuate neconform si illegal;
  • Deprecierea valorii de revanzare a autovehiculului reparat neconform;
  • Incadrarea juridica diferita a soferului intr-un dosar penal, in cazul unui accident din care a rezultat uciderea din culpa a unui pieton din cauza unui impact cu o piesa reparata neconform. Acea piesa reparata neconform ar fi putut face diferenta dintre viata si moarte pentru pietonul accidentat.

"Poate, in acest fel, intelegem de ce sub 20% dintre soferi isi cumpara asigurare CASCO in Romania si aproximativ 72 - 74% dintre soferii romani isi mai cumpara polite RCA", a declarat Cristian Muntean, presedinte ASSAI.

Sursa foto: Shutterstock / Accident Auto