Se pare că Volkswagen ia în calcul renunțarea la transmisia manuală în cazul cucnoscutului model Golf. Această schimbare ar fi aplicată în cazul tuturor modelelor din gamă, inclusiv hot hatch-ul GTI, în contextul în care noul set de norme de poluare Euro 7 va intra în vigoare din anul 2025. Lucrurile s-ar putea schimba doar dacă forma finală a legislației va fi alterată înainte de a fi pusă în aplicare, conform Autocar.

Normele de poluare Euro 7, aspru criticate de anumiți constructori în trecut, ar putea face o nouă victimă. După ce Volkswagen a declarat că ar putea să renunțe definitiv la modelul Polo ca urmare a introducerii noii legislații menite să reducă poluarea de la autoturisme, constructorul german a revenit recent cu o altă veste: legendarul Golf și-ar putea pierde cutia manuală, această opțiune dispărând chiar și în cazul variantei sportive GTI.

Se pare că această schimbare va veni ca parte a unui facelift pentru a opta generație a lui Golf, Kai Grünitz, director de dezvoltare pe partea tehnică confirmând această informație. „Este adevărat că o cutie automată nu va fi disponibilă pentru următoarea generație a modelului Golf”, acesta punctând că decizia a fost luată ca urmare a înăspririi normelor de poluare, dar se pare că decizia nu este încă definitivă. Volkswagen așteaptă să vadă ultima variantă a legislației Euro 7 înainte de a lua o decizie finală pe acest subiect.

În urmă cu doar trei ani, Volkswagen promitea că va păstra cutia manuală pe Golf atât timp cât există o cerere pentru această opțiune, transmisia manuală fiind mai ieftină decât cea automată. Conform testelor efectuate în sânul grupului VAG, Golful manual emite 162g CO2/km, cu 2 grame peste emisiile variantei automate. Această diferență, deși mică, este decisivă în condițiile în care emisiile se calculează la nivel de flote.

Dacă această decizie va fi pusă în practică, cutia manuală a Golfului ar putea să dispară din lista de opțiuni începând chiar cu 2024, încheind o istorie de aproape 50 de ani a acestei transmisii. Originalul Golf a fost lansat în 1975, originala transmisie cu patru rapoarte fiind înlocuită cu una cu cinci rapoarte începând cu 1979. Toate modelele Golf GTI de până acum au fost oferite și cu o cutie manuală, dar această tradiția s-ar putea încheia.

Cum modelele cu tradiționalul schimbător sunt și cele mai ieftine, varianta facelift a lui Golf 8 va veni, cel mai probabil, și cu un preț mai mare. În prezent, în România, Golful începe de la 23.951 de euro. Constructorii mari, așa cum este și Volkswagen, caută să-și eficientizeze procesele din producție în contextul în care tranziția la normele Euro 7 ar putea să coste chiar și de 10 ori mai multe decât a estimat Comisia Europeană, conform ACEA. În plus, mașinile vor fi chiar și cu 2.000 de euro mai scumpe din 2025, ca urmare a acestei legislații, iar un alt constructor din cadrul VAG ia în calcul concedierea a mii de persoane - un alt efect de domino din puzzle-ul Euro 7.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri