Volkswagen a confirmat că dezvoltă o variantă 100% electrică a celebrului Golf GTI, un hot hatch cu o istorie care a început la mijlocul aniilor '70. Noul model, ce va fi lansat în 2026, continuă povestea în noua paradigmă a mobilității electrice și va fi, cel mai probabil, inspirat de conceptul Volkswagen ID.GTI prezentat în urmă cu câteva luni ca o variantă mai condimentată a lui ID.2all.

Deja știam de ceva vreme că Volkswagen, unul dintre cei mai mari constructori din lume, plănuiește să ofere o gamă formată exclusiv din modele electrice începând cu 2035. Această transformare înseamnă, evident, și electrificarea modelelor sportive din familia mărcii germane, iar legendarul nume „GTI” nu putea să scape de aportul bateriilor. Astfel, din 2026 vom avea în showroomuri un Golf GTI fără cunoscutele motoare cu patru pistoane.

Cel mai probabil, la nivel stilistic, Golful GTI ce va apărea peste nici trei ani de zile va semăna cu conceptul ID.GTI despre care am vorbit în septembrie, la rândul său o variantă extrem a lui ID.2all, care prefațează primul model cu adevărat ieftin din gama electrică ID - Volkswagen vizând un preț de bază de sub 25.000 de euro. Germanii plănuiesc, pe termen mediu, și un model cu un preț de nici 20.000 de euro, dar sportivul GTI va fi cu siguranță mult, mult mai scump. Astăzi, un Golf 8 GTI costă 40.905 euro în Germania, respectiv 46.480 euro în versiunea Clubsport (la noi, modelul lipsește din configuratorul oficial, din motive necunoscute).

Originalul Golf GTI a văzut lumina zile în anul 1975, iar oficialii din Wolfsburg sperau să vândă 5.000 de bucăți, dar, până acum, producția totală Golf GTI sare de 2,8 milioane de unități. Șeful de design de la Volkswagen, Andreas Mindt, a vorbit despre design-ul viitorului Golf GTI electric spunând că „stilul conceptului este, din start, unul ce nu debordează de agresivitate, fiind abordabil”, deoarece, spune el, „în anumite hot hatch-uri te poți simți penibil deoarece design-ul este prea agresiv, prea teatral, însă un Golf are alt rost”.

Nu se știu multe detalii despre noul model, dar presa sugerează că am putea vorbi de un motor electric pe puntea față pentru a păstra caracteristicile tracțiunii față. Cu aproximativ 282 de cai putere, GTI-ul pe baterii ar zbura pe lângă actualul Golf 8 GTI care se laudă cu doar 241 cai putere, dar autonomia ar putea să nu fie prea mare: doar 434 de kilometri deoarece Volkwagen vrea să folosească un pachet de baterii mai ușor pentru a nu compromite caracteristicile dinamice ale mașinii.

Sursa foto: Volkswagen

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri