Directorul general al Volkswagen, Martin Winterkorn, va da astazi explicatii in comitetul executiv al board-ului de supraveghere, un subiect esential urmand sa fie daca a stiut despre softul instalat pe 11 milioane de automobile pentru a insela autoritatile de reglementare in privinta emisiilor.

Supravietuirea lui Martin Winterkorn in functia de CEO depinde de cateva personaje cheie in conducerea grupului, intre care Wolfgang Porsche, capul familiei cu acelasi nume care controleaza majoritatea actiunilor cu drept de vot ale Volkswagen, liderul sindical Bernd Osterloh si premierul landului Saxonia Inferioara, Stephan Weil, care detine drepturi speciale de blocare a voturilor. Landul Saxonia Inferioara este actionar major al Volkswagen, cu participatie cu drept de vot de 20%, relateaza Bloomberg, citat de Mediafax.

Toti trei sunt membri ai comitetului executiv al grupului. Conducerea Volkswagen s-a reunit pentru prima oara marti seara, pentru a discuta despre criza, in conditiile in care Guvernul german cere actiuni rapide, a declarat o persoana apropiata situatiei. Discutiile ar putea continua vineri, la reuniunea board-ului Volkswagen format din 20 de membri, care are atributii de supraveghere. Un purtator de cuvant al Volkswagen a refuzat sa comenteze.

Presiunile asupra grupului sunt in crestere, pe fondul extinderii scandalului legat de emisiile poluante ale automobilelor Volkswagen cu motoare diesel, izbucnit vineri in SUA. Winterkorn, care conduce Volkswagen din 2007, este responsabil de strategia produselor, ceea ce il plaseaza in centrul unui scandal care a sters circa 24 de miliarde de euro din capitalizarea de piata a grupului, de la inceputul acestei saptamani.

Titlurile Volkswagen au inceput tranzactiile de miercuri in declin cu pana la 7,4%. Daca Martin Winterkorn va parasi functia de CEO, posibili inlocuitori sunt Matthias Mueller, seful diviziei Porsche, sustinut de familia Porsche, si Herbert Diess, venit recent in grup de la BMW, a spus sursa.

Mueller coordoneaza Porsche, principala sursa de profit a grupului Volkswagen. Diess, care in iulie a preluat conducerea brandului Volkswagen, a ajutat BMW sa reduca cheltuielile de achizitii cu miliarde de euro, in timpul crizei financiare. Cand presedintele Volkswagen, Ferdinand Piech, a incercat sa il inlature din functie pe Martin Winterkorn, in aprilie, principalii lideri ai grupului au respins acest lucru, dar acum situatia este diferita.

La sedinta de vineri, board-ul grupului urma sa prelungeasca in mod oficial mandatul lui Winterkorn, decizie anuntata acum cateva saptamani. "In prezent nu avem raspunsurile la toate intrebarile", a spus Winterkorn, care si-a exprimat cele mai profunde scuze pentru pierderea de incredere suferita de grup. El nu a precizat insa rolul sau in falsificarea testelor privind emisiile motoarelor diesel ale automobilelor grupului, cu ajutorul unui software.

Agentia americana pentru Protectia Mediului (EPA) acuza grupul auto Volkswagen ca a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA in materie de emisii, expunand cetatenii americani la gaze poluante. "Grupul auto german a instalat un software pentru a induce in eroare autoritatile americane in privinta emisiilor poluante", a anuntat Agentia americana pentru Protectia Mediului.

Constructorul auto german ar fi instalat un software special in calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen si Audi. Dispozitivul este programat sa activeze un sistem de filtrare completa a particulelor doar in timpul testelor oficiale pentru emisii. Dupa teste, adica in situatiile generale de functionare a motorului, dispozitivul dezactiveaza sistemul de filtrare a particulelor, sustine Agentia americana pentru Protectia Mediului.

Potrivit autoritatilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au incalcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle si Golf, precum si modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 si modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce in eroare sistemele de masurare a noxelor.

Vehiculele Volkswagen implicate in scandal emit noxe cu pana la 40 de ori peste limita admisa, cand sunt in circulatie, acuza EPA. In favoarea lui Winterkorn pledeaza rezultatele obtinute la conducerea grupului, respectiv cresterea vanzarilor cu 77%, care a facut ca Volkswagen sa devina in primul semestru cel mai mare producator auto la nivel mondial in functie de vanzari, inaintea Toyota. Winterkorn este si director general al Porsche Automobil Holding, compania care administreaza participatia detinuta de urmasii creatorului Volkswagen Beetle, Ferdinand Porsche.

lev radin / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri