UniCredit Bank a realizat in primul trimestru din 2016 un profit net de 24,3 milioane euro (108,7 milioane lei), in crestere cu 106% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Totodata, banca a inregistrat venituri operationale de 88,1 milioane euro, in crestere cu 5,5% fata de aceeasi perioada a anului 2015, evolutie sustinuta de majorarea volumelor de credite si depozite.

In acelasi timp, cheltuielile operationale au atins nivelul de 44,3 milioane de euro (198 milioane de lei), iar raportul intre costuri si venituri s-a situat la 50,3%, in scadere fata de anul anterior si sub nivelul sistemului bancar.

Volumul activelor la finalul lunii martie a totalizat 7,4 miliarde euro (33,3 miliarde de lei). Portofoliul de credite brute, inclusiv finantarile acordate prin leasing, s-a situat la 5,4 miliarde de euro (24,3 miliarde de lei), evolutia acestuia fiind sustinuta in principal de cresterea volumului finantarilor acordate clientilor din segmentul companii, a creditelor de consum pentru clientii persoane fizice precum si a finantarilor prin leasing. Totodata, depozitele clientelei se situeaza la un nivel de 4 miliarde euro (17,9 miliarde de lei).

“Am inceput anul cu evolutii foarte bune atat in segmentul de companii, cat si in cel de retail - unde, asa cum am anuntat inca de anul trecut, urmarim o accelerare a activitatii si o crestere a cotei de piata. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, in martie 2016 numarul de clienti persoane fizice a fost mai mare cu circa 12% fata de martie 2015. In contextul lichiditatii din piata, volumul de depozite aferent clientilor companii a crescut cu 47% fata de martie 2015, in timp ce in zona de credite corporate cresterea in acelasi interval a fost de 11%”, a declarat Rasvan Radu, Country Chairman UniCredit in Romania si CEO al UniCredit Bank.

De asemenea, banca a a inregistrat un nivel de solvabilitate de aproximativ 13,8% la 31 martie 2016. In ceea ce priveste nivelul de provizionare, cheltuiala cu provizioanele pentru credite a ajuns la 6,4 milioane euro (28,7 milioane lei). Rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilant a fost de 8,46%, iar rata creditelor neperformante s-a situat la 14,74%.

In acelasi timp, segmentul de cofinantare a proiectelor cu fonduri europene si-a mentinut evolutia, soldul utilizarilor de credite de catre beneficiarii de fonduri europene majorandu-se cu 60% in acest interval.

In zona de retail, inceputul de an a marcat continuarea procesului de digitalizare a produselor si serviciilor oferite, iar numarul de utilizatori ai aplicatiei de Mobile B@nking inregistrat la finalul primului trimestru din 2016 a fost de patru ori mai mare fata de cel din martie 2015.

In ceea ce priveste UniCredit Consumer Financing, companie membra a Grupului UniCredit, aceasta a inregistrat in primul trimestru din 2016 o crestere aproape dubla a volumului de vanzari de credite de consum fata de acelasi interval din anul precedent. Volumul de vanzari in magazine, realizate in contextul parteneriatelor strategice incheiate cu marii comercianti, a fost de 4 ori mai mare in perioada ianuarie-martie 2016 fata de anul precedent, iar numarul de carduri emise - cu 40% mai mare la sfarsitului lunii martie 2016 fata de acelasi interval din 2015.

Totodata, volumul noilor finantari acordate prin Unicredit Leasing n primele trei luni din 2016 a fost de 79,3 milioane de euro, iar valoarea de achizitie a bunurilor finantate de 95,4 milioane de euro.

UniCredit Bank este parte a grupului european UniCredit si are peste 620.000 de clienti. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.

Sursa foto: Sergey Kohl/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri