In acelasi timp, cheltuielile operationale au atins nivelul de 44,3 milioane de euro (198 milioane de lei), iar raportul intre costuri si venituri s-a situat la 50,3%, in scadere fata de anul anterior si sub nivelul sistemului bancar.

Volumul activelor la finalul lunii martie a totalizat 7,4 miliarde euro (33,3 miliarde de lei). Portofoliul de credite brute, inclusiv finantarile acordate prin leasing, s-a situat la 5,4 miliarde de euro (24,3 miliarde de lei), evolutia acestuia fiind sustinuta in principal de cresterea volumului finantarilor acordate clientilor din segmentul companii, a creditelor de consum pentru clientii persoane fizice precum si a finantarilor prin leasing. Totodata, depozitele clientelei se situeaza la un nivel de 4 miliarde euro (17,9 miliarde de lei).

“Am inceput anul cu evolutii foarte bune atat in segmentul de companii, cat si in cel de retail - unde, asa cum am anuntat inca de anul trecut, urmarim o accelerare a activitatii si o crestere a cotei de piata. Fata de aceeasi perioada a anului trecut, in martie 2016 numarul de clienti persoane fizice a fost mai mare cu circa 12% fata de martie 2015. In contextul lichiditatii din piata, volumul de depozite aferent clientilor companii a crescut cu 47% fata de martie 2015, in timp ce in zona de credite corporate cresterea in acelasi interval a fost de 11%”, a declarat Rasvan Radu, Country Chairman UniCredit in Romania si CEO al UniCredit Bank.

De asemenea, banca a a inregistrat un nivel de solvabilitate de aproximativ 13,8% la 31 martie 2016. In ceea ce priveste nivelul de provizionare, cheltuiala cu provizioanele pentru credite a ajuns la 6,4 milioane euro (28,7 milioane lei). Rata de acoperire cu provizioane a creditelor din bilant a fost de 8,46%, iar rata creditelor neperformante s-a situat la 14,74%.

In acelasi timp, segmentul de cofinantare a proiectelor cu fonduri europene si-a mentinut evolutia, soldul utilizarilor de credite de catre beneficiarii de fonduri europene majorandu-se cu 60% in acest interval.

Citeste si:

In zona de retail, inceputul de an a marcat continuarea procesului de digitalizare a produselor si serviciilor oferite, iar numarul de utilizatori ai aplicatiei de Mobile B@nking inregistrat la finalul primului trimestru din 2016 a fost de patru ori mai mare fata de cel din martie 2015.

In ceea ce priveste UniCredit Consumer Financing, companie membra a Grupului UniCredit, aceasta a inregistrat in primul trimestru din 2016 o crestere aproape dubla a volumului de vanzari de credite de consum fata de acelasi interval din anul precedent. Volumul de vanzari in magazine, realizate in contextul parteneriatelor strategice incheiate cu marii comercianti, a fost de 4 ori mai mare in perioada ianuarie-martie 2016 fata de anul precedent, iar numarul de carduri emise - cu 40% mai mare la sfarsitului lunii martie 2016 fata de acelasi interval din 2015.

Totodata, volumul noilor finantari acordate prin Unicredit Leasing n primele trei luni din 2016 a fost de 79,3 milioane de euro, iar valoarea de achizitie a bunurilor finantate de 95,4 milioane de euro.

UniCredit Bank este parte a grupului european UniCredit si are peste 620.000 de clienti. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management, UCTAM, Pioneer Asset Management si UniCredit Business Integrated Solutions.

Sursa foto: Sergey Kohl/Shutterstock