Pentru a creste gradul de bancarizare in Romania, bancile trebuie sa actioneze in zona persoanelor excluse financiar. Insa in aceasta zona, produsele si servciile trebuie sa fie accesibile si in conformitate cu nevoile clientilor. Mai mult, micii producatori pot fi educati financiar, prin actiune, astfel incat sa intre in economia fiscalizata si sa devina bancabili, a declarat Bogdan Merfea, CEO Patria Bank, in cadrul conferintei Future Banking.

Conferinta Future Banking, organizata de wall-street.ro este sustinuta de MoneyGram. Mastercard este Innovation partner iar BCR este technology enabler al evenimentului. Alpha Bank este partener pe zi iar sponsorii evenimentului sunt Citi Romania, Namirial Group, Patria Bank, EY Romania, APERO si 7Card.

“Bancile trebuie sa isi schimbe modelul de afaceri, mai ales pe segmentul de persoane excluse financiar. Insa tot ce adresam acestui segment trebuie sa fie accesibil pentru respectivii clienti”, a explicat Merfea.

Potrivit acestuia, acest segment de persoane excluse financiar reprezinta o comoara pentru banci, in special pentru cel cu retea teritoriala extinsa, situaie valabila si pentru Patria Bank, cu unitati in foarte multe localitati.

Mediul rural trebuie abordat cu produse simple

“Intr-o localitate am intrat si am scos camatarii. Legea consecintelor involuntare! Deci daca am scos camatarii, gata, deja am trecut intr-o zona mai fiscalizata. Prin prezenta noastra la nivel national cu 100 de unitati, putem gasi modele prin care sa accesam produse foarte simple, care sa permita, dupa partea de produse si servcii de plata, si partea de economisire”, a adaugat Merfea.

Mai mult, el sustine ca micii producatori locali pot fi stimulati sa iasa din zona gri si sa intre in zona fiscalizata prin “actiune”.

“Pentru a stimula acesti mici producatori, le putem explica faptul ca ei devin eligibili la creditare daca ajung in zona fiscalizata. Ce isi doreste fiecare mic intreprinzator pana la urma? Isi doreste sa creasca, sa faca mai mult profit. Accesul la creditare, care duce la cresterea afacerii, poate fi un stimulent pentru el”, a mai spus reprezentantul Patria Bank.

Astfel, in opinia sa, bancile care au focus pe aceasta zona, de clienti sub-bancarizati, pot face aceasta educatie prin actiune. “Practic, clientul vazand beneficiul, poate nici nu mai are nevoie de explicatii”, a mai spus Merfea.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri