Conferinta Future Banking, organizata de wall-street.ro este sustinuta de MoneyGram. Mastercard este Innovation partner iar BCR este technology enabler al evenimentului. Alpha Bank este partener pe zi iar sponsorii evenimentului sunt Citi Romania, Namirial Group, Patria Bank, EY Romania, APERO si 7Card.

“Bancile trebuie sa isi schimbe modelul de afaceri, mai ales pe segmentul de persoane excluse financiar. Insa tot ce adresam acestui segment trebuie sa fie accesibil pentru respectivii clienti”, a explicat Merfea.

Potrivit acestuia, acest segment de persoane excluse financiar reprezinta o comoara pentru banci, in special pentru cel cu retea teritoriala extinsa, situaie valabila si pentru Patria Bank, cu unitati in foarte multe localitati.

Mediul rural trebuie abordat cu produse simple

“Intr-o localitate am intrat si am scos camatarii. Legea consecintelor involuntare! Deci daca am scos camatarii, gata, deja am trecut intr-o zona mai fiscalizata. Prin prezenta noastra la nivel national cu 100 de unitati, putem gasi modele prin care sa accesam produse foarte simple, care sa permita, dupa partea de produse si servcii de plata, si partea de economisire”, a adaugat Merfea.

Citeste si:

Mai mult, el sustine ca micii producatori locali pot fi stimulati sa iasa din zona gri si sa intre in zona fiscalizata prin “actiune”.

“Pentru a stimula acesti mici producatori, le putem explica faptul ca ei devin eligibili la creditare daca ajung in zona fiscalizata. Ce isi doreste fiecare mic intreprinzator pana la urma? Isi doreste sa creasca, sa faca mai mult profit. Accesul la creditare, care duce la cresterea afacerii, poate fi un stimulent pentru el”, a mai spus reprezentantul Patria Bank.

Astfel, in opinia sa, bancile care au focus pe aceasta zona, de clienti sub-bancarizati, pot face aceasta educatie prin actiune. “Practic, clientul vazand beneficiul, poate nici nu mai are nevoie de explicatii”, a mai spus Merfea.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu