LinkedIn este folosita in Europa de 25 de milioane de utilizatori, in Romania numarul utilizatorilor ridicandu-se la 400.000. “Suntem incantati de cresterea din Romania si, odata cu lansarea versiunii in limba romana, ne asteptam ca ratele de crestere sa evolueze si mai rapid. Asa s-a intamplat si in Italia sau in Brazilia, unele dintre tarile cele mai importante pentru noi, odata cu lansarea versiunilor in limbile acestor regiuni”, a spus Eckstein. El nu a putut sa ofere date concrete despre ratele de crestere, compania fiind listata la bursa.

LinkedIn in limba romana. Vezi brandurile cu cei mai multi angajati

LinkedIn in limba romana. Vezi brandurile cu cei mai multi angajati

Oficialul companiei nu a dorit sa ofere informatii privind numarul de utilizatori romani de LinkedIn care sunt platitori (segment premium – n.r.), declarand doar ca “lucram pentru a imbunatati caracteristicile si optiunile versiunii gratuite”.

Intrebat daca cresterea numarului de utilizatori ai retelei sociale in Romania a fost influentata de criza economica, oamenii incercand sa gaseasca job-uri pe mai multe cai, seful pe Europa al companiei a spus ca 90% dintre cei ce stau pe LinkedIn nu cauta, efectiv, noi locuri de munca. “Desi nu am date exacte, pe tari, nu vad de ce in Romania ar fi diferita ponderea”.

“Utilizatorii cauta sa isi mareasca lista de conexiuni de afaceri, de contacte, sa gaseasca informatii interesante si sa afle ce noi parteneriate ar putea incheia. De asemenea, principala resursa de crestere a numarului de membri ai LinkedIn este reprezentata de chiar cei inscrisi deja pe retea, ei trimitand invitatii si altora”, spune Ariel Eckstein.

LinkedIn a ales sa lanseze versiunea in limba romana in detrimentul altor tari din regiune precum Ungaria sau Polonia. “Decizia a fost in linie cu strategia noastra de extindere. In Polonia avem 700.000 de membri si, in viitor, vom lansa si versiune localizata pentru aceasta tara”, a spus Eckstein, evitand sa declare de ce a fost aleasa Romania in detrimentul unor tari mai mari si mai dezvoltate, din regiune.

El a caracterizat membri romani ca fiind “ceva mai activi decat cei din alte state europoene dar, in general, nu sunt mult diferiti”.

Citeste si:

Reteaua sociala cu cea mai rapida crestere in Romania este Facebook, numarul utilizatorilor crescand de aproape patru ori in ultimul an, pana la 3,61 milioane utilizatori in prezent, conform Facebrands. Intrebat daca LinkedIn concureaza direct cu Facebook, oficialul companiei a subliniat ca firma pe care o reprezinta nu este o retea sociala ci este cea mai mare retea profesionala. “Suntem foarte disciplinati”, spune Eckstein, el recunoscand insa ca are si cont de Facebook. “Am si viata personala, pe langa cea profesionala. Si, in viata personala, mai stau si pe Facebook dar reteaua mea de socializare preferata, exceptand LinkedIn, ramane cea fata in fata, la o bere sau o cafea”, a spus, zambind, Ariel Eckstein.

In ceea ce priveste concurenta locala, seful LinkedIn pe Europa a spus ca nu exista o astfel de retea, la nivelul de complexitate si amanunt al companiei pe care o reprezinta.

La fiecare 60 de secunde, pe plan global, sunt create 100 de noi conturi de Facebook, conform unui infografic al Shanghai Web Designers. LinkedIn are peste 100 de milioane de conturi la nivel global.

Infografic - Cate lucruri se petrec in 60 de secunde pe Internet

Infografic - Cate lucruri se petrec in 60 de secunde pe Internet

Principalele trei surse de venit ale LinkedIn sunt vanzarea de servicii de recrutare catre angajatori, vanzare de advertising si comercializarea de abonamente premium catre angajatori si utilizatori.

Citeste aici mai multe despre modelul de business al LinkedIn.

Din ce face bani LinkedIn? Vezi aici top 3 surse de venit

Din ce face bani LinkedIn? Vezi aici top 3 surse de venit

Ariel Ecstein a fost vice-presedinte al AOL si a terminat Universitatea din Virginia, School of Business Administration.

Tu ai cont pe LinkedIn? Ce parere ai de serviciile companiei? Comenteaza mai jos.