Conform tendintei din ultima vreme, Google Inc. a continuat si in februarie sa-si mareasca cota de interogari search-engine in SUA, stabilind un avans de aproximativ 15% puncte procentuale in fata Yahoo Inc., potrivit ComScore Networks Inc

Google a procesat 42.3% din interogarile search-engine in luna februarie, in timp ce Yahoo s-a situat pe un distant loc doi cu 27.6%. In februarie 2005, se pare ca Yahoo a fost doar cu 5 procente in spatele Google.

Procentul din interogarile search-engine joaca un rol direct in cantitatea de venituri din publicitatea pentru rezultate platite. Publicitatea pentru cautarea platita reprezinta o piata de mai multe miliarde dolari. The Interactive Advertising Bureau (IAB) a estimat luna aceasta ca veniturile din publicitatea pe Internet au atins 12.5 miliarde $ in SUA in 2005. Desi grupul nu a impartit aceasta cifra pe segmente, cautarea platita reprezinta aproximativ 40% din totalul publicitatii online. IAB intentioneaza sa lanseze un raport complet privind cifrele finale si mai multe detalii luna viitoare.

In ultimii ani, Yahoo a investit mult in dezvoltarea si rafinarea tehnologiei sale de cautare, precum si in operarea si cresterea retelei sale de publicitate prin cautare platita.

Microsoft Corp., care la fel ca si Yahoo a investit in propriul motor de cautare si in reteaua sa de publicitate prin rezultate platite, s-a situat pe locul trei, inregistrand si ea o scadere de aproape 3 procente, ajungand la 13.5%.

Google isi bate cu siguranta concurenta. Ceea ce parea o cursa stransa in prima jumatate a anului trecut intre Google si Yahoo se pare ca nu mai este deloc asa.

Tendinta a putut fi vizibila inca din noiembrie anul trecut, cand Google a realizat aproape 40% din toate cautarile din SUA, mai mult cu 10% decat Yahoo, potrivit ComScore.