V-ati intrebat vreodata cati utilizatori atrag operatorii de telefonie mobila in fiecare zi? Sau cati clienti reusesc sa castige campaniile intens promovate pe toate canalele media? Calculele Capital releva ca numai semestrul al doilea al anului trecut au fost inregistrate zilnic peste 10.000 de activari la nivelul intregii piete.

Anul trecut, operatorii de telefonie mobila au atras peste trei milioane de noi clienti, piata avansand, conform datelor Autoritatii Nationale de Reglementare in Comunicatii (ANRC), cu 30% fata de 2004. O crestere mai mica decat in anul precendent, cand majorarea a fost de 45%. Penetrarea telefoniei mobile a crescut de la 47,12%, la sfarsitul anului 2004, la aproape 62%, la finele lui 2005. Este clar, cozile pe care fiecare dintre noi le-a observat la reprezentantele operatorilor sau la magazinele dealerilor se regasesc la nivelul statisticilor oficiale.

Care este recordul de conectari intr-o singura zi? In ciuda reticentei operatorilor de a face publice aceste cifre, o medie arata ca, per total, in a doua jumatate a anului 2005 au fost atrasi cu 67% mai multi clienti decat in prima jumatate. Connex Vodafone a avut in cel de-al doilea semestru de doua ori si jumatate mai multi clienti decat in primul semestru, iar Orange, cu 40 de procente mai multi decat in prima jumatate a anului. Sa fie aceste diferente puse pe seama Craciunului, o sarbatoare mult mai “comerciala” decat Pastele?

Reprezentantii Orange spun ca perioadele de crestere spectaculoasa sunt, de regula, in jurul sarbatorilor traditionale, in special de Craciun, datorita ofertei comerciale si a dorintei de a face cadouri celor dragi. Lucrul acesta este dovedit si de recordul activarilor, inregistrat de operator pe 23 decembrie 2005. Tereza Valcan, corporate affairs manager Cosmote, spune ca recordul conectarilor in cazul acestei retele a fost atins la cateva zile dupa lansarea ofertei de 2.000 de minute gratuite lunar. “De regula, numarul conectarilor in timpul campaniilor speciale creste de circa doua-trei ori, in special in perioada de mijloc spre final, cand promovarea ofertei isi face efectul”, explica reprezentantul Cosmote. si Mircea Gheorghe, director channel marketing la Connex Vodafone, spune ca, de obicei, in partea finala a unei promotii se inregistreaza cele mai multe activari, dar fara sa fie o regula generala.

Citeste si:

Insa operatorii nu sunt singurii care vin cu oferte promotionale. Campaniile producatorilor vin in completarea celor lansate de operatori, stimuland vanzarea pe anumite marci de telefoane. La fel, cele ale dealerilor sprijina local consumatorul, adaugand o nota personala ofertei operatorului. “Cele trei oferte influenteaza consumatorul, dar este greu de descris un scenariu, pentru ca se realizeaza in functie de mai multe criterii, cum ar fi segmentul tinta al promotiilor, aria geografica in care se deruleaza promotia, canalul de vanzari prin care se promoveaza vanzarile”, explica Gheorghe.

Pentru Internity, cele mai bune perioade sunt inaintea marilor sarbatori, in ordine: Craciun, Paste, Anul Nou. Mihai Motora, director de vanzari al retelei de magazine, spune ca in timpul campaniilor speciale vanzarile si conectarile inregistreaza cresteri de la 25% la 100%, in functie de intensitatea campaniei. Insa doar o treime din telefoanele distribuite prin reteaua retailerului se vand cu abonament. “Ca vanzari, in ultimii ani am constatat ca pe timpul verii vanzarile se mentin la nivele bune. Acest lucru poate fi explicat atat de faptul ca cei care pleaca in concediu se orienteaza spre echipamente portabile, cat si de faptul ca multi romani care lucreaza in strainatate vin si petrec vacanta de vara in tara”, arata Motora.

Si in cazul dealerului recordul anual se inregistreaza in saptamana premergatoare Craciunului, existand si zile in care s-au facut 1.000 de abonamente. Una peste alta, acest apetit pentru telefonia mobila a facut din Romania una dintre pietele cu cele mai ridicate rate de crestere din Europa.

Sursa: http://www.capital.ro/index.php?a=23582&shift=1