“Anul trecut am crescut pe zona de televizoare cu diagonale mari (peste 40 de inch), dar nu am crescut pe cea de diagonale mici. Am performat in zona de smart TV, 3D, de televizoare de peste 100 de Hz, pe zona de casti audio, pe segmentul foto cu preturi de 400-500 de lei, am avut cresteri de pana in 10% in zona de tablete si de Vaio (n.red. gama de laptopuri a Sony)”, a explicat Radulescu.

El a adaugat ca unul dintre domeniile in care compania a inregistrat scaderi este cel de camere video, un segment in care compania are o cota de piata de 62% si care scade anual cu 10-15% din cauza telefoanelor care inlocuiesc camerele video.

Pe de alta parte, managerul se asteapta ca anul acesta Sony Romania sa inregistreze cele mai mari cresteri ale vanzarilor pe zona de televizoare cu functie Triluminos (caracteristica care face ca televizoarele sa redea culori greu de reprodus, inclusive nuante de rosu si verde smarald) si pe cel al televizoarelor cu diagonala mare (peste 40 de inch).

“Ne asteptam ca piata de televizoare cu diagonala mare sa creasca cu 30-50% anul acesta. Dar noi ne-am propus sa ne triplam vanzarile, deci vrem sa ne marim cota de piata de la 25% la 50%, sa avem jumatate din acest segment”, explica Radulescu.

De asemenea, compania a lansat in aceasta saptamana televizoarele cu functie Triluminos, Sony urmand sa aduca pe piata aceste modele de televizoare la finalul lunii aprilie- inceputul lui mai.

Au vandut primul televizor care costa 26.000 de euro in mai putin de doua saptamani

In urma cu doua saptamani compania a adus in Romania televizoarele 4K, primul model din aceasta gama avand 84 de inch si costand 26.000 de euro. Pana acum a fost vandut un exemplar, iar pana la finalul anului, Lucian Radulescu isi doreste ca Sony sa vanda 10 astfel de televizoare.

De asemenea, in iunie-iulie compania va mai lansa pe piata locala alte doua modele de televizoare 4K (cu diagonal de 65 si 55 de inch), managerul mizand pe vanzari de cateva sute de unitati pentru acest segment. Radulescu afirma ca modelul cu diagonal de 65 de inch va costa mai putin de 10.000 de euro, cel mai probabil in jur de 7-8.000 de euro, iar cel de 55 inch va fi sub 5.000 de euro.

De asemena, compania a lansat tableta Xperia Z si smartphone-ul Xperia Z, un telefon full HD si care rezita la apa la o adancime de un metru pana la 30 de minute.

Vor sa vanda cateva sute de tablete Xperia Z

Pretul telefonului este la Vodafone si Orange la 250-260 de euro, impreuna cu abonamente in jurul a 40 de euro incheiate pe doi ani. Fara abonament, telefonul costa aproximativ 600 de euro.

Citeste si:

“Am vrea sa fim liderul plutonului secundar, in sensul in care este foarte greu sa obtii cota de piate de la cei doi mari jucatori de pe segmentul premium, adica de la Apple si Samsung. Dar in zona de <<others>>avem o propunere care ne va distanta”, spune Radulescu.

El afirma ca evolutia brandului de telefoane Xperia a fost foarte buna in ultimul an si ca da acest trand va continua in 12 luni, compania “se va deta de pluton”.

In 2012 smartphone-urile au reprezentat aproximativ 25% din vanzarile in volum de telefoane mobile de pe piata locala, potrivit Larissei Zota, key account manager pe segmentul mobil (tablete si smartphone-uri) in cadrul Sony. Mai multi manageri din domeniu au estimat vanzarile de smartphone-uri in 2012 la circa un milion de unitati dintr-o piata a telefoanelor mobile de circa 3-3,5 milioane de exemplare.

“Anul acesta va fi o crestere naturala, mai ales in zona smartphone-uri entry, adica acele modele care costa in jur de 100-150 la liber”, a explicat Zota.

In ceea ce priveste tableta Xperia Z, aceasta va fi lansata la finalul lunii mai, pretul urmand sa fie similar “cu cel al competitorilor din zona premium, iPad si Samsung”, potrivit reprezentantilor Sony. Conducerea companiei vrea sa vanda in jur de cateva sute de tablete anul acesta, chiar o mie.

“Zona de tablete este de nisa pe segmentul premium, pentru ca acolo discutam de 2 sau 3 competitori care fac majoritatea vanzarilor. Iar principalii distribuitori ai acestora, operatorii nu le-au adus intr-un segment favorabil spre vanzare. Dar cred ca se apropie undeva de 10% dintr-o piata din care majoritatea vanzarilor sunt no-name sau tablete de dimensiuni mai mici”, mai spune Larissa Zota.