Cum au cunoscut succesul castile Beats?

Compania Beats Electronics a fost fondata in anul 2008 de catre producatorul de muzica hip-hop Dr. Dre (Andre Romelle Young) si Jimmy Iovine, ambii punandu-si mari sperante in brandul aflat pe atunci la inceput de drum. Treptat, printr-un proces amplu de marketing, dar si costisitor, Beats si-a facut repede loc in liga marilor producatori de echipamente audio – fiind relativ repede adoptat de catre marile staruri din industria muzicala, a sportivilor sau personalitatilor din diferite domenii.

In prezent, compania de cercetare NPD Group sustine ca Beats controleaza 27% din piata castilor audio evaluata la 1,8 miliarde de dolari si 57% din piata premium a castilor audio, cele care ajung sa coste peste 99 de dolari.

Totul frumos pana aici, insa compania americana s-a confruntat cu nenumarate critici din partea utilizatorilor specializati, cei asa numiti “audiofili”. Brandul a fost in dese randuri “pus la zid” si asociat unei ample campanii de marketing, un brand care atrage doar prin puterea bassului si prin design si nu unul care ofera o calitate audio de nivel inalt.

Astfel, pentru cunoscatorii domeniului Beats a devenit rapid un sacrilegiu, un compromis.
Pe forumurile de specialitate, utilizatorii asociaza produsele Beats cu un “Timex la pretul unui Rolex”.

Cum au schimbat castile Beats piata echipamentelor audio?

In ciuda nenumaratelor critici primite, aparitia brandului Beats a schimbat complet imaginea pietei de profil, astfel incat in prezent utilizatorul a devenit mai educat, mai orientat catre produse de calitate si catre branduri specializate, scrie CNN, care citeaza un editor al unui reputat site dedicat pasionatilor de muzica si echipamente audio si care precizeaza ca in prezent a da 250 de dolari pentru o pereche de casti a devenit o normalitate.

Pretul castilor

La un pret atat de ridicat (250 de dolari = aprox. 800 de lei) au fost introduse noi standarde pentru calitatea si designul produselor.

Povestea brandului Beats continua...

Audiofilii au apreciat intotdeauna calitatea unui echipament audio. Daca pana in urma cu cativa ani branduri precum Sennheiser (Germania), Bose (SUA), chiar si Sony (Japonia) dominau topurile in materie de vanzari, aparitia pe piata a Beats a schimbat regulile jocului, a schimbat formula succesului pe piata.

Ideea lansarii unei game de produse dateaza insa de mai mult timp. Inca din anii 2000 Dr. Dre si Jimmy Iovine erau “frustrati” de existenta pe piata a castilor ieftine, de mici dimensiuni, astfel ca in anul 2008 au pus bazele Beats, la vremea respectiva compania fiind asociata cu producatorul Monster. Iar succesul a venit instantaneu si s-a mentinut pe parcursul anilor.

Luke Wood, in prezent presedinte al companiei, dar care la inceputurile Beats detinea functia de consultant, spune ca in ciuda faptului ca anii au trecut si nevoile clientilor s-au schimbat, la fel si tehnologiile, politica brandulului a ramas aceeasi.

“Brandul s-a adaptat din mers noilor tehnologii, iar experienta lui Iovine si a lui Dr. Dre si-a spus cuvantul. Totul tine insa de gust. Cei doi au petrecut mii de ore in studiourile de inregistrare si au lansat sute de piese, deci au o experienta vasta in domeniu”, a precizat pentru CNN seful companiei.

Cum raspunde concurenta?

O data cu aparitia pe piata a castilor Beats topurile s-au schimbat, iar competitia a devenit si mai incrancenata.

Citeste si:

Au aparut pe piata castile SMS Audio dezvoltate de catre rapperul 50 Cent, Soul by Ludacris (dezvoltate de catre rapperul american Ludacris) sau cele Quincy Jones (dezvoltate si proiectate de catre AKG). Pana si Monster, companie care la inceputuri producea castile Beats by Dr. Dre a lansat o noua linie de modele impreuna cu producatorul de muzica Swizz Beatz, casti care poarta numele de DNA.

Insa adevarata competitie a celor de la Beats ramane aceea cu producatorii renumiti din domeniu pe acest segment – printre care se numara nemtii de la Sennheiser, americanii de la Bose sau Sony.

Analistii NPD Group, in ciuda faptului ca estimeaza o crestere moderata a pietei de casti audio, se asteapta ca valoarea pietei de profil sa depaseasca in 2013 pragul de 2 miliarde de dolari la nivel global, iar valoarea acesteia sa creasca cu cel mult 7% in 2014.

casti beats

Sursa foto: Beatsbydre.com

Castile Beats, atat de populare incat au devenit “contrafacute”

Popularitatea brandului Beats a atras dupa sine si o serie de probleme. Pe piata globala, dar si pe cea locala, exista o multitudine de oferte ale unor modele de casti la preturi foarte mici. Este vorba de modele contrafacute care circula cel mai mult pe canalele online de vanzari, in special pe site-uri de anunturi.
Si pe strazile Bucurestiului circula tineri cu casti Beats contrafacute, achizitionate in special de pe site-urile de anunturi, modele al caror pret este si de pana la 10 ori mai mic decat cel al unui model original.
Spre exemplu, in Romania exista doar cateva canale oficiale prin care brandul Beats by Dr. Dre este comercializat.

Contactati de wall-street.ro, reprezentantii Altex, unul dintre cei mai mari retaileri din Romania care comercializeaza si dispozitive Beats, spun ca in 2013 au vandut “mii de bucati” de casti audio, insa nu au dorit sa ofere date concrete legate de aceste statistici.

“Modelele on ear, atat cu fir cat si cele cu conexiune wireless sunt cele mai cautate. Culorile preferate in general de clientii nostri cele pe alb si negru, iar clientii vin in special din din Bucuresti cat si din orasele mari, fiind in special barbati, interesati atat de calitatea produselor, cat si de imagine sau de brand, au declarat pentru wall-street.ro – reprezentantii Altex Romania.

Mai mult, distribuitorii marilor branduri de casti din Romania au pus la dispozitia clientilor interesati standuri unde acestia pot asculta modelele expuse pentru a-si face o impresie despre cum se aud.
Voi ati experimentat castile Beats by Dr. Dre? Cum vi se par? Ofera un raport calitate-pret optim? Ce solutii alternative preferati?

Sursa foto: captura cont Facebook | BeatsbyDrDre